Maureen Posted January 27, 2005 Share Posted January 27, 2005 (edited) Kan iemand me alstublieft helpen met een vermoedelijk eenvoudig script: ik wil vanuit een (eerste) database 1) een andere (tweede) database openen 2) naar een bepaalde layout gaan in die tweede database 1 probleem: het script moet ook werken als die tweede database reeds geopend is in de achtergrond. Maureen Edited January 27, 2005 by Guest Quote Link to comment
0 Stamper Posted January 27, 2005 Share Posted January 27, 2005 1) Maak een nieuwe script aan, bv Openen, plaats Open in het scriptveld en bij File kan je aanduiden welk bestand geopend moet worden 2) Open het bestand dat je wil openen en ga in de menubalk naar Edit, selecteer Preference en vervolgens document. Een nieuw venster opent zich en daar kun je aanvinken Switch to layout waarna je de layout selecteert. Sluit het bestand en open het opnieuw. Bij het openen zal het bestand dadelijk naar de gewenste layout gaan. Dit is simpel uitgelegd......er zijn nog zoveel andere mogelijkheden...... Quote Link to comment
0 Maureen Posted January 27, 2005 Author Share Posted January 27, 2005 Ja, maar wat als die 2de databse reeds geopend is in de achtergrond ???? Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted January 27, 2005 Share Posted January 27, 2005 @ Maureen : Je had in zowat in iedere rubriek hetzelfde topic gestart. Ik heb deze overtollige topics verwijderd. Quote Link to comment
0 Maureen Posted January 27, 2005 Author Share Posted January 27, 2005 @ Maureen :Je had in zowat in iedere rubriek hetzelfde topic gestart. Ik heb deze overtollige topics verwijderd. Je hebt gelijk, Rony, maar ik rekende op snelle hulp... Kan jij me even helpen? Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted January 27, 2005 Share Posted January 27, 2005 Je maakt 2 scripts : Script 1 : - maak je in je eerste bestand - bevat de scriptstap : Perform Script (external script = script van hieronder) Script 2 : - maak je in je tweede bestand - bevat de scriptstap GoToLayout Het al dan niet open zijn van het tweede bestand doet helemaal niets ter zake. Als het bestand nog niet geopend is, zal het eerste script dat automatisch doen. Quote Link to comment
0 Stamper Posted January 27, 2005 Share Posted January 27, 2005 Maureen, Hierbij wat hulp van twee bestandjes (FMP 5 - converteer naar 6 en het werk ook) met een aantal knoppen. Bestuur de scriptstappen in beide bestanden en een nieuwe wereld gaat open. Bestand1.fp5 Quote Link to comment
0 Stamper Posted January 27, 2005 Share Posted January 27, 2005 Hierbij bestand 2 Bestand2.fp5 Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted January 27, 2005 Share Posted January 27, 2005 @ Stamper : Twee tips : - comprimeer je uploads (bvb ZIP) - de scriptstap Open is niet nodig (zie hoger in dit topic) Quote Link to comment
0 Stamper Posted January 27, 2005 Share Posted January 27, 2005 1) Sorry, zal eraan denken (zip) 2) weet het, doch heb het zo simpel mogelijk gehouden en om te laten zien dat je met scripts het één en ander kunt aanvangen. Maw stof tot nadenken. Quote Link to comment
Question
Maureen
Kan iemand me alstublieft helpen met een vermoedelijk eenvoudig script:
ik wil vanuit een (eerste) database
1) een andere (tweede) database openen
2) naar een bepaalde layout gaan in die tweede database
1 probleem: het script moet ook werken als die tweede database reeds geopend is in de achtergrond.
Maureen
Edited by GuestLink to comment
9 answers to this question
Recommended Posts