Jump to content
  • 0

veld met meerdere keuze en uitkomsten

Floyds

Question

Ik weet even geen andere omschrijving, maar wat ik wil is dit.

Ik heb een keuzeveld voor product 1 t/m product 10

Nu wil ik in de velden daarnaast de text laten komen die de producten inhouden.

Voorbeeld;

Product1 bestaat uit "Appels" Peren" enz. enz.

Als ik "Appels" kies wil ik graag dat er op de velden daarnaast de text "zoet" komt te staan, en een veld daarnaast de text"niet duur"

Ik heb al een beetje zitten zoeken, maar ik kom er niet uit.

Wel het ik al een database gemaakt met producten, maar kom er gewoon weg niet uit.

Kan iemand mij helpen, let wel ben nog echt een FM Newbie !!

Alvast bedankt

16 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Kijk eens in de online help hoe lookups werken.

En bestudeer ook eens wat ze conditional value lists noemen.

Bekijk dan eens wat de relatie is tussen de productnummers (zoals Product 1 enz.) en de verdere precisering (zoals Appels). Dat zijn blijkbaar twee verschillende velden. En dan nog je omschrijvingen "zoet" en "niet duur". Zijn dat twee velden of één?

Als je op al deze vragen een klare kijk hebt, lost je hoofdprobleem zich vanzelf op.

Misschien stuurt iemand je een voorbeeldbestand. Dan kan je bovenstaande proberen daarin terug te vinden.

• 0
En dan nog je omschrijvingen "zoet" en "niet duur". Zijn dat twee velden of één?.

Dat zijn twee velden

Misschien stuurt iemand je een voorbeeldbestand. Dan kan je bovenstaande proberen daarin terug te vinden.

Laat ik het hopen, ik gaat eerst even de help functie eens bestuderen.

• 0

Ik zit met hetzelfde probleem als jij Floyds. En na uren zoeken weet ik nog niet hoe ik het voor elkaar moet krijgen. En ik weiger het gewoonweg om de makkelijkste manier te kiezen, via de invoerlijsten, volgens mij moet het kunnen via een gerelateerd bestand. Alleen maak ik (denk ik) een zeer logische denkfout.