Floyds Posted January 31, 2005 Share Posted January 31, 2005 Ik weet even geen andere omschrijving, maar wat ik wil is dit. Ik heb een keuzeveld voor product 1 t/m product 10 Nu wil ik in de velden daarnaast de text laten komen die de producten inhouden. Voorbeeld; Product1 bestaat uit "Appels" Peren" enz. enz. Als ik "Appels" kies wil ik graag dat er op de velden daarnaast de text "zoet" komt te staan, en een veld daarnaast de text"niet duur" Ik heb al een beetje zitten zoeken, maar ik kom er niet uit. Wel het ik al een database gemaakt met producten, maar kom er gewoon weg niet uit. Kan iemand mij helpen, let wel ben nog echt een FM Newbie !! Alvast bedankt Quote Link to comment
0 AvD Posted January 31, 2005 Share Posted January 31, 2005 Kijk eens in de online help hoe lookups werken. En bestudeer ook eens wat ze conditional value lists noemen. Bekijk dan eens wat de relatie is tussen de productnummers (zoals Product 1 enz.) en de verdere precisering (zoals Appels). Dat zijn blijkbaar twee verschillende velden. En dan nog je omschrijvingen "zoet" en "niet duur". Zijn dat twee velden of één? Als je op al deze vragen een klare kijk hebt, lost je hoofdprobleem zich vanzelf op. Misschien stuurt iemand je een voorbeeldbestand. Dan kan je bovenstaande proberen daarin terug te vinden. Quote Link to comment
0 Floyds Posted January 31, 2005 Author Share Posted January 31, 2005 En dan nog je omschrijvingen "zoet" en "niet duur". Zijn dat twee velden of één?. Dat zijn twee velden Misschien stuurt iemand je een voorbeeldbestand. Dan kan je bovenstaande proberen daarin terug te vinden. Laat ik het hopen, ik gaat eerst even de help functie eens bestuderen. Quote Link to comment
0 Truus Posted February 17, 2005 Share Posted February 17, 2005 Ik zit met hetzelfde probleem als jij Floyds. En na uren zoeken weet ik nog niet hoe ik het voor elkaar moet krijgen. En ik weiger het gewoonweg om de makkelijkste manier te kiezen, via de invoerlijsten, volgens mij moet het kunnen via een gerelateerd bestand. Alleen maak ik (denk ik) een zeer logische denkfout. Quote Link to comment
0 JeanWM Posted February 17, 2005 Share Posted February 17, 2005 Laat het weten indien ik er een 'studentenopdracht' van moet maken... Quote Link to comment
0 Truus Posted February 17, 2005 Share Posted February 17, 2005 Laat het weten indien ik er een 'studentenopdracht' van moet maken... Dus je weet hoe het moet Quote Link to comment
0 JeanWM Posted February 17, 2005 Share Posted February 17, 2005 ...ik wel ja, in FM 6...techniek zal hetzelfde zijn voor 7 denk ik... ¿...moet ik de vraag vanavond stellen ? Quote Link to comment
0 Truus Posted February 17, 2005 Share Posted February 17, 2005 Wat zou je denken van een hint?????? Quote Link to comment
0 Floyds Posted February 17, 2005 Author Share Posted February 17, 2005 ik zelf ben er ook nog steeds niet uit. Maar dat komt meer omdat ik niet zoveel tijd er voor vrij had. Dus een voorbeeld of hint zou echt een uitkomst zijn. Quote Link to comment
0 JeanWM Posted February 17, 2005 Share Posted February 17, 2005 ...zal het vanavond voorleggen. Zal wel een kandidaat vinden... ¡ We lopen wel 8 uur achter hier ! Quote Link to comment
0 Truus Posted February 17, 2005 Share Posted February 17, 2005 Lijkt me logisch als je daar woont Woonplaats: Ergens, op een kruising tussen tijd en ruimte Quote Link to comment
0 JeanWM Posted February 17, 2005 Share Posted February 17, 2005 Hier heb je het dan... Ruw en niet gecontroleerd.... Credit to Diana Hernandez... Is in FM6, zijn niet zó rijk.... ConList.zip Quote Link to comment
0 AvD Posted February 17, 2005 Share Posted February 17, 2005 Jean, heb je nen tember geplakt? Er is hier niks aangekomen! Quote Link to comment
0 JeanWM Posted February 17, 2005 Share Posted February 17, 2005 Allé André, da meiske zo'n schrik aanjagen.... Hebben alles terug binnengedownloadunzipped, langs hier geen probleem.... Ge waart misschien iets te rap... Quote Link to comment
0 AvD Posted February 18, 2005 Share Posted February 18, 2005 Er zou in deze thread iets te downloaden moeten zijn, klopt? Ik zie hier toch niets? Of mis ik letterlijk iets? Quote Link to comment
0 AvD Posted February 18, 2005 Share Posted February 18, 2005 Da's straf: pas nu, na het bekijken van mijn vorige post, verschijnt plotseling jouw download-bestand! Hoe kan dat nu? Quote Link to comment
0 Truus Posted February 18, 2005 Share Posted February 18, 2005 Hartstikke bedankt Jean voor het voorbeeld, hier kan ik wat mee, nu kijken of ik het ook goed in mijn database krijg, maar het is me nu een stuk duidelijker dan wat in de helpfile staat, maar dat ligt waarscijnlijk aan mij. Quote Link to comment
Question
Floyds
Ik weet even geen andere omschrijving, maar wat ik wil is dit.
Ik heb een keuzeveld voor product 1 t/m product 10
Nu wil ik in de velden daarnaast de text laten komen die de producten inhouden.
Voorbeeld;
Product1 bestaat uit "Appels" Peren" enz. enz.
Als ik "Appels" kies wil ik graag dat er op de velden daarnaast de text "zoet" komt te staan, en een veld daarnaast de text"niet duur"
Ik heb al een beetje zitten zoeken, maar ik kom er niet uit.
Wel het ik al een database gemaakt met producten, maar kom er gewoon weg niet uit.
Kan iemand mij helpen, let wel ben nog echt een FM Newbie !!
Alvast bedankt
16 answers to this question
Recommended Posts