Jump to content
  • 0

kiosk en wachtwoorden

Wim Bongertman

Question

Ik heb een vraag waar ik niet goed uitkom.

Als ik met filemaker developer mijn programma met kiosk mode versleutel, dan wordt hij weergegeven in kiosk mode zodra een gebruiker inlogt. Zodra ik als ontwikkelaar inlog met mijn master pasword, dan lijkt alles weer als vanouds. Toch is het programma veranderd, immers de andere gebruikers kunnen niet meer op de ouderwetse wijze met het programma werken. Vraag is hier een weg terug??

Volgende vraag, alleen met het master pasword is de boel dan ouderwets te benaderen. Als ik de gebruikers dan het master wachtwoord geef kunnen ze zelf veranderingen aanbrengen in het programma of ...... nou ja vul maar in. Bestaat er ook nog een wachtwoord functie die wel de windows menubalk laat zien, maar toch de beperkingen van een wachtwoord in combinatie met de kiosk functie?

Edited by Guest

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Wim, wij zien je allemaal doodgraag. Echt waar. Maar nu vraag je de handleiding even voor te lezen. Ik wil dat wel komen doen, als daar een goede reden voor is (je ziet slecht, of er is weinig licht, of de hond heeft er een paar bladzijden uit opgegeten). Is dat zo?

• 0

Tja, ik zie goed, ik heb voldoende licht, ik heb ook een hond maar die heeft niet van de gebruiksaanwijzing gegeten. Toch heb ik het antwoord op de vraag niet uit de gebruiksaanwijzing kunnen lezen. Dat is natuurlijk ook logisch anders had ik hem ook niet gesteld.

Aan de hand van dit antwoord heb ik nog eens gelezen, maar niet het goede antwoord gevonden. In het weekend ga ik er nog wel eens even voor zitten.

Het probleem van gebruiksaanwijzingen is dat het antwoord er wel staat, maar soms niet is te vinden,of je leest er eenvoudigweg overheen.

• 0

Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem in 7.

Inloggen als gast of niet admin geeft als resultaat kiosk wat erg vervelend is. Waarschijnlijk heb ik ooit eens zitten proberen met de kiosk in developer en nu zit ik maar mooi mee :wink:

Vraag aan Wim, heb je het destijds opgelost, of moet ik alles in een nieuwe database gaan zetten :zucht: ?

• 0

Van AVD begreep ik dat een terugkeer niet mogelijk is. Dus moet je als ontwikkelaar met je master wachtwoord inloggen, dat moet je natuurlijk sowieso als je wijzigingen wilt aanbrengen, en dan is alles als vanouds. Log je in met een ander wachtwoord, dan krijg je kiosk mode. Ik vroeg destijds aan AvD of er ook een mogelijkheid was om een ander wachtwoord aan te maken waarbij wel de windows gebruikers balk verschijnt (zeg maar zelfde beeld al met master wachtwoord), zijn antwoord was toen heel kort "Ja" maar "Hoe"??????????? Ik denk dat je het antwoord aan de Goeroe zelf moet stellen, misschien dat hij iets uitgebreider kan zijn als "Ja". Hij verwees overigens heel duidelijk naar de gebruiksaanwijzing dus die zou ik eerst maar eens lezen. AvD heeft soms maar een "heel kort lontje".