Jump to content
  • 0

Invoerlijsten maken

Organeduc

Question

Ik ben bezig met een applicatie te maken die absoluut foolproof gebruikt moet kunnen worden.

Daarvoor wil ik een lay-out maken waarin ik de gebruiker van de appl. zelf bepaalde invoerlijsten wil laten maken.

Nu kun je door het invullen van verschillende records in een vaste layout, die verschillende records gebruiken als waarden voor een invoerveld. Maar die waarden komen dan uit verschillende records.

Wat ik nu wil is een lay-out met slechts een record, waarin bij allerlei velden er een 10-tal soorten (of minder) gegevens ingevuld kunnen worden, die je dan in een andere layout als invulwaarden kunt zien en gebruiken. Het lijkt een beetje op een portaal, maar dan zonder gerelateerde waarden.

Zou dat kunnen?

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Misschien ben ik niet duidelijk genoeg:

Ik wil de gebruiker zelf de gelegenheid geven om invoerlijsten te maken, die voor verschillende gebruikers van de toepassing anders moeten kunnen zijn.

Een voorbeeld: de toepassing moet gebruikt kunnen worden door personen die er met andere gegevens in moeten kunnen werken.

Alle personen die ermee moeten kunnen werken zijn mensen die een leerlingbestand hebben, een bedrijvenbestand, een praktijkdocentenbestand en een bestand met gegevens als: praktijkdagen, praktijkperiodes, praktijkdagen, opleidingsniveaus etc.

Met name om deze laatstgenoemde variabelen, die voor de verschillende opleidingen zo heel anders kunnen zijn draait de vraag.

Het koppelen van studenten aan bedrijven etc is eigenlijk overal wel hetzelfde, maar de te gebruiken invoerwaarden zijn overal verschillend. Hoe kun je nu een mogelijkheid maken, waarbij gebruikers bij verschillende opleidingen toch hun eigen variabelen kunnen invoeren.

De geboden oplossing geven volgens mij geen antwoord op deze vraag. Of vergis ik me?