Joris DH Posted February 4, 2005 Share Posted February 4, 2005 Hallo Bestaat er in FM7 een functie of methode om het aantal records van een portaalrij als parameter in een berekeningsveld op te nemen. Concreet: in mijn layout staan twee portalen. Ik wil een berekeningsveld maken : if (aantal rijen in portaal1 > 2; "1"; "2"). Ik zie niet onmiddellijk de oplossing maar dit zal wel aan mij liggen . Dank bij voorbaat voor de suggesties. Joris Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted February 4, 2005 Share Posted February 4, 2005 Het (totaal) aantal rijen in een portaal, is de count() van het aantal records uit die relatie. Als je bedoelt : "Ik zet op een layout een portaal, ik geef aan dat het portaal zes rijen moet hebben, en nu wil ik dat getal 6 kunnen uitlezen", is het antwoord : "Nee, dat kan niet." Maw, het aantal zichtbare portaalrijen uitlezen kan niet. Quote Link to comment
0 Joris DH Posted February 4, 2005 Author Share Posted February 4, 2005 Bedankt voor de tip. Het was net wat ik zocht. Joris Quote Link to comment
Question
Joris DH
Hallo
Bestaat er in FM7 een functie of methode om het aantal records van een portaalrij als parameter in een berekeningsveld op te nemen.
Concreet: in mijn layout staan twee portalen. Ik wil een berekeningsveld maken : if (aantal rijen in portaal1 > 2; "1"; "2").
Ik zie niet onmiddellijk de oplossing maar dit zal wel aan mij liggen .
Dank bij voorbaat voor de suggesties.
Joris
2 answers to this question
Recommended Posts