Ga naar inhoud
  • 0

alle records van meerdere tabellen in één portaal


DTPerry

Vraag

Het is mogelijk om in één layout, in een portaal-veld, alle records van een gerelateerde tabel te laten zien. (dit geef je in je relatie aan met een X ipv van een =)

 

Nu wil ik echter een layout maken, met één portaal-veld, waarin ik alle records van twee (en liefst meerdere) tabellen wil laten zien.

 

weet iemand hier een truukje voor?

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je kan in FM 7 wel "ver weg" kijken, ttz meerdere tabellen dieper in je TOG, maar wel nog altijd naar data uit één tabel.

Een relatie is altijd gebaseerd op sleutelvelden uit 2 tabellen (al dan niet 2x dezelfde tabel). Je kan geen one-to-many-table relatie maken.

Een eventuele (onder voorbehoud) work-around zou kunnen zijn om de juiste joinfile te maken en die eventueel te relateren aan je eerste tabel ... in de hoop dat je dan bereikt wat je wil, als dat al zou nodig zijn. Ik heb namelijk mijn bedenkingen bij het nut van je vraag en de opbouw van je databank.

 

Merk op dat in deze zin veel eventueel, zou en de nodige voorzichtigheid staat.

Link naar reactie
  • 0

Het is de bedoeling om een index te maken (op meerdere niveau's) in een portaal veld met hierlangs de tekst. De verschillende niveau's van de index zijn duidelijk zichtbaar door verspringen en met driehoekjes open of dicht te klikken. (zoals in de finder)

 

een voorbeeld in FM6 is te downloaden op:

Help Tool -> PC

Help Tool -> MAC

 

Dit is volgens mij alleen maar te maken als je alle records in één tabel zet, wat ik dus niet zou willen. Het liefst zou ik alles zoveel mogelijk met relatie's oplossen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...