Organeduc Posted February 6, 2005 Share Posted February 6, 2005 Kun je checkboxen automatisch laten invullen, door er een voorwaardelijk veld voor te gebruiken? Voorbeeld: Als een student zwemdiploma a heeft, wordt hij voor de volgende opleiding, zwemdiploma b, automatisch ingedeeld bij do-middag en vrijdag-middag, maar een student voor zwemdiploma a moet nog ingedeeld worden bij òf de ma-middag en de wo-middag, of de di-middag en do.middag. Het voorwaardelijk veld is dan het veld waarin diploma a of b wordt aangegeven. Een soort case-veld? Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted February 6, 2005 Share Posted February 6, 2005 Tuurlijk kan dat. Een checkbox is hetzelfde veld als een ander veld. Alleen de weergave in blader-modus ziet er anders uit. Je gebruikt dus een auto-enter calculatie om die gegevens "conditioneel" in te vullen. Quote Link to comment
0 Organeduc Posted February 7, 2005 Author Share Posted February 7, 2005 Rony, zou je me eens een klein voorbeeldje willen sturen waaruit dat blijkt. Ik krijg het niet voor elkaar, dat de checkboxen dan ook daadwerkelijk worden ingevuld. Voorbeeldje erbij gedaan. Alvast dank. Zwemlessen.fp7 Quote Link to comment
0 Koen Van Hulle Posted February 7, 2005 Share Posted February 7, 2005 Gebruik volgende calculatie: If( Diploma = "B"; "domi" &"¶" & "vrmi" ;Lesmiddagen ) en vergeet de optie "Do not replace existing value for field(if any)" niet af te vinken. Koen Zwemlessen.zip Quote Link to comment
0 Organeduc Posted February 7, 2005 Author Share Posted February 7, 2005 Het werkt prima. Dank daarvoor. Maar, zou zoiets ook met een case-berekening kunnen, zodat er meer mogelijkheden zijn? Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted February 7, 2005 Share Posted February 7, 2005 Maar, zou zoiets ook met een case-berekening kunnen, zodat er meer mogelijkheden zijn? Tuurlijk Case( Diploma = "B"; "domi" &"¶" & "vrmi" ; Diploma = "C"; "mamo" &"¶" & "dimo"; Lesmiddagen ) @ Koen : dank voor de hulp Quote Link to comment
0 Organeduc Posted February 7, 2005 Author Share Posted February 7, 2005 Hoe kan ik jullie danken!!! Hoewel, mijn aanbieding voor de volgende confituursessie staat nog. Was het ook al weer de derde, de vierde of de vijfde? Weten jullie nog? Quote Link to comment
Question
Organeduc
Kun je checkboxen automatisch laten invullen, door er een voorwaardelijk veld voor te gebruiken?
Voorbeeld:
Als een student zwemdiploma a heeft, wordt hij voor de volgende opleiding, zwemdiploma b, automatisch ingedeeld bij do-middag en vrijdag-middag,
maar een student voor zwemdiploma a moet nog ingedeeld worden bij òf de ma-middag en de wo-middag, of de di-middag en do.middag.
Het voorwaardelijk veld is dan het veld waarin diploma a of b wordt aangegeven.
Een soort case-veld?
6 answers to this question
Recommended Posts