Jump to content
  • 0

mailen van tijd

matthys

Question

Posted

Hoe kan ik een tijd mailen zoals IK het wil?

ik heb een knop die een caluclatie mailt naar een bepaald adres.

In die calculatie staat een tijd.

Als ik dit mail wordt die tijd gemaild als: 16:30:00.

Ik heb al vanalles geprobeerd maar krijg nooit het gewenste resultaat.

Ik wil dat de ontvanger de tijd ziet als: 16:30u

14 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
ik heb een knop die een caluclatie mailt naar een bepaald adres.

Het ligt misschien aan die calu...clatie ( :wink: )?

Exporteer je tijd vanuit een layout met het gewenste tijdformaat en selecteer de optie dat je het formaat gebruikt van de lay-out. Dat is standaard allemaal voorzien.

• 0
Posted

Bedoel je met opsomming (ik ken die term niet binnen FileMaker) een concatenate (&)?

Welke formule heb je gebruikt?

En wat heb je binnen die formule voorzien voor het veld waarin je de tijd hebt ondergebracht?

• 0
Posted

ik bedoel gewoon:

"tijdveld_1" & " u" & " tijdveld_2" & " u" & ............

Als dit concatenate is, ja dan

Ik heb geprobeerd met de Time-functie, en dan de seconden weglaten, maar dan valt de nul weg bij de minuten.

Ik heb nog een paar andere functies geprobeerd maar nooit met het gewenste resultaat.

• 0
Posted

Waarom vraag je dat aan mij, jij hebt dat bestandje zelf gemaakt :D .

Maar ik had al geprobeerd met "leave as entered", maar die seconden blijven komen.

Is er geen calculatie-functie waarmee ik die seconden kan trimmen op de een of andere manier?

• 0
Posted
Waarom vraag je dat aan mij, jij hebt dat bestandje zelf gemaakt :D

Ik refereerde nog naar je eerste bestand.

Is er geen calculatie-functie waarmee ik die seconden kan trimmen op de een of andere manier?

Natuurlijk: sorteer je functies per type, ga naar Time functions en voilà, daar staat de hele reeks. Je kan op die manier uren isoleren, maar ook minuten. Daarmee los je je probleem ook al op.

• 0
Posted

Inderdaad, hbrendel, precies wat ik bedoelde. Ik hoop dat matthys nu ook de andere functies ontdekt heeft. En we blijven natuurlijk zitten met de vraag waar zijn seconden vandaan komen. Met de XP-settings (Regional and Language Options) heeft het niets te maken, want die staan hier ook op hh:mm:ss.

• 0
Posted

Hour ( TijdVeld ) & ":" & Minute ( TijdVeld ) & "u"

Dit is precies wat ik al had geprobeerd. Maar hier krijg ik de minuten niet goed. Hier valt altijd de nul weg.

14:9 u of 16:0 u

en dat is natuurlijk ook geen zicht.

ik denk dat ik zal moeten leven met die seconden.

• 0
Posted

Zorg dan zelf voor de voorloopnul en natuurlijk ook dat ze conditioneel wegvalt wanneer ze niet nodig is (gebruik de Right-functie na een concatenate van één voorloopnul met de minutenindicatie).