Jump to content
  • 0

Dupiceren van record (portaal)

info1000

Question

Database - KEY

------------------------------

Project - Sleutel Project ID

Projectleden* - Sleutel Project ID

*heeft ook een relatie met bestand Contactpersonen.

In bestand Project wordt alleen het ID en de naam van het project met datum, frequentie, aantallen opgeslagen.

Binnen het project doen een aantal personen mee. Via een portaal worden de projectleden opgeslagen in bestand Projectleden. De naam, functie, en taak worden hierbij opgeslagen.

Er kunnen bijv. 4 projecten worden behandeld in een jaar met dezelfde projectnaam alleen een andere datum en frequentie en aantallen. Stel dat ik 25 personen heb, die gekoppeld is aan een project. Ik moet nu een nieuwe project opstarten met dezelfde personen en hetzelfde projectnaam. Als ik nu dupluceer record gebruik, dan krijg ik natuurlijk alleen de naam van het project met datum, frequentie en aantallen met een nieuwe ID. Hoe kan ik ook de personen mee kopieren die zich bevinden in Projectleden onder de nieuwe project ID?

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0

een werkwijze zou kunnen zijn :

Maak een nieuw project en parkeer het ID.

Via GoToRelatedRecords toon je alle projectleden van het originele project.

Maak een script dat al die projectleden dupliceert via een lus. Terwijl die lus loopt, stel je het projectID van het gedupliceerde projectlid in met de geparkeerde waarde.

Klaar is Klara.

• 0

Rony, het is mij niet geheel duidelijk. Het parkeren van de nieuwe ID?

Ik heb te maken met een automatische nummering. Als ik bijvoorbeeld nr 3 wilt dupliceren en ik maak een nieuw record aan in projecten die nr 10 krijg. Dan moet ik weer terug naar nummer 3 en dan naar gttr in Project-leden? Dat allemaal in één script (of gecombineerd met een andere script)? Hoe weet die script dan dat ik record 3 wilde dupliceren. Mijn lampje begint nog niet te branden. Kan je misschien iets meer toelichten a.u.b.

• 0

Waarde parkeren = waarde stockeren in een globaal, voor later gebruik.

Dupliceren kan je als volgt doen :

sorteer je gerelateerde records

ga naar het eerste record

maak een lus

dupliceer

je pointer zal nu staan op de gedupliceerde waarde

stel het id in op de geparkeerde waarde

ga naar het volgende record (verlaat lus na laatste record)

einde lus

Er is ook nog een andere mogelijkheid : de omit-truuk.