Jump to content
  • 0

hoe relatie definiëren?

edc

Question

Ik heb een hoofdbestand 'dagboek' met als belangrijkste velden

datum

groep (jongeren)

In een relatiebestand hou ik per dag de taken bij voor een bepaalde groep. Dit doe ik via een dubbele sleutel op datum en groep. Tot zover geen problemen.

Nu zou ik echter op de huidige dag voor een bepaalde groep in mijn portaal ook de taken willen zien uit het verleden die nog niet afgehandeld zijn. Kan ik dit via een bijkomende relatie oplossen? En hoe?

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Bedank voor de respons Rony, maar ik bedoel het toch nog iets ingewikkelder. In jou oplossing zie ik alle taken voor een bepaalde groep uit het verleden t.e.m. de gekozen datum naargelang de gekozen status.

Wat ik eigenlijk wil zien in het portaal is:

Alle taken (met status 0 en 1) op de dag van Gdatum

+ Alle taken uit het verleden (Datum

In fm 6 heb ik dit opgelost door via scripting alle openstaande taken uit het verleden te exporteren en deze dan opnieuw te importeren op de huidige dag. Ik hoop nog steeds dat er met fm7 een elegantere manier is.

edc

• 0
Wat ik eigenlijk wil zien in het portaal is:

Alle taken (met status 0 en 1) op de dag van Gdatum

+ Alle taken uit het verleden (Datum

Hé edc,

Jij voegt nu plots extra criteria toe aan de vraag. Want initieel vroeg je :

Nu zou ik echter op de huidige dag voor een bepaalde groep in mijn portaal ook de taken willen zien uit het verleden die nog niet afgehandeld zijn

Wat je nu vraagt zal ik eens bekijken, maar ik vermoed dat dat ook wel kan.

• 0

eigenlijk wil je hier een or functie op datum niveau maar Filemaker 7 laat in zijn relaties enkel AND functie toe ... dan moet je de sleutel zoals vroeger maar samenstellen. Je zal zien dat deze multi key enkel de dagen in het verleden toont status 0 en op de dag zelf kan deze status 0 of 1 zijn.

Hopelijk kan je hiermee verder.....

Glenn

DateRange.zip

• 0

Bedankt Rony en Glenn.

Jullie oplossing bevat al goede ideeën. Alleen spijtig dat ik via hetzelfde portaal geen records kan toevoegen. Dit komt omdat de relatie gelegd is via een calculated field. Dit wordt dan hoogst waarschijnlijk een bijkomend ingave layoutje op basis van Rony's 1e voorbeeldje.