Jump to content
  • 0

Gegevens van een bepaald veld als naam opgeslagen pdf

doublew

Question

Daar was ik weer.

Vraagje.

Als ik nu via mijn printbutton het bestand laat opslaan als pdf (ik werkt op mac). Heeft dit bestand de naam het bewuste file. Mijn vraag is is het mogelijk om de naam van het bestand te hernoemen door gegevens in een bepaalt veld (bijv met een scriptje ??)

Voorbeeld: als ik nu het bestand opsla als PDF krijgt hij contineu de naam Dekbewijs mee als filename

Ik zou graag deze naam (Dekbewijs) automatisch vevangen door het deknummer (zie eerdere vraag op dit forum)

Alvast bedankt

Walter

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Helaas alleen voor windows. Ik heb in het verleden het volgende bedacht het werkte.

Maak een veld aan genaamd export_bat

Maak een script aan met een set field "copy c:\bv.pdf "& "c:\&"ordernr&".pdf"

doe een export van dit veld tab gescheiden en met vaste naam en lokatie bijv rename.bat

maak een script aan met send message waarin je de rename.bat oproept en zie daar een variable naam voor een document zonder programmeren.

de copy functie is van dos afkomstig wellicht heeft mac ook zo'n functie en kun je die gebruiken ? Het is wel een beetje een houtje touwtje oplossing.

gr.

WJ

• 0
Helaas alleen voor windows. Ik heb in het verleden het volgende bedacht het werkte.

Maak een veld aan genaamd export_bat

Maak een script aan met een set field "copy c:\bv.pdf "& "c:\&"ordernr&".pdf"

doe een export van dit veld tab gescheiden en met vaste naam en lokatie bijv rename.bat

maak een script aan met send message waarin je de rename.bat oproept en zie daar een variable naam voor een document zonder programmeren.

de copy functie is van dos afkomstig wellicht heeft mac ook zo'n functie en kun je die gebruiken ? Het is wel een beetje een houtje touwtje oplossing.

gr.

WJ

Daar zou ik als Status ( CurrentAppVersion )=2 nu graag eens een voorbeeldbestandje van bestuderen :?

Met alvast mijn welgemeende dank,

Danny