Ga naar inhoud
  • 0

Afbeelding plaatsen in "Samenvoeg" veld


JoPo

Vraag

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem in FM 6 waar ik niet uit kom. Ik wil in een tekst de mogelijkheid hebben om een bedrijfslogo in te voegen. Deze diverse bedrijflogo's verschillen qua breedte. Na het bedrijfslogo moet de tekst gewoon verder gaan. Ik dacht de mogelijkheid te hebben gevonden in het gebruik van een samenvoeg veld:

 

<> <> <>

 

Dit werkt echter niet. De oplossing is dit te doen via een containerveld echter zit ik dan vast aan een vaste breedte en die moet nu juist variabel zijn.

 

Heeft iemand een oplossing of een workaround?

 

Mvrgr. John Post

Link naar reactie

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Containervelden kunnen inderdaad niet als Merge Fields opgenomen worden. Merge Fields in concatenate zijn bedoeld als tekstelementen. Met dat probleem zat een bepaalde groep 65 jaar geleden ook al, en daar werden toen speciale schrijfmachines voor gebouwd...

Je moet het veld dus als veld-object plaatsen en dan zit je inderdaad met een niet variabele grootte. Bovendien krijg je dan nog een Slide-probleem (meer info vind je hier).

Ben benieuwd naar een mogelijke oplossing.

Link naar reactie
  • 0

Tof dat je er zoveel van weet, JoPo, maar ik had het niet over de Enigma, maar wel over de speciale schrijfmachines gebruikt bij de SS. Die wilden namelijk hun rune-symbool in plaats van gewoon twee hoofdletters S. Een graphic dus tussen de tekst. Daarom hebben die speciaal voor hen gebouwde schrijfmachines een speciale "SS"-toets. Die machines zijn uiterst zeldzaam geworden. Af en toe zie je er eentje in een oorlogsmuzeum.

Ik vrees dat je probleem binnen FileMaker niet op te lossen is.

Ben benieuwd naar de puzzelende held die dit realiseert...

Link naar reactie
  • 0

Lap, nu ik eraan denk: ik printte vroeger het logo van de Compact Disk eveneens in de tekst, op precies dezelfde manier. We hadden een True Type font die dat logo bevatte onder de letter c. Zo kan het dus wel. Trouwens, ik heb hier nog een aantal merkenfonts (Coca Cola, Ford, Mercedes enz.) allemaal in True Type. Het enige wat je nodig hebt is het programma om True Type fonts te ontwerpen (die zijn er genoeg).

Je kon dan ook de fontgrootte aanpassen voor die ene "letter" (het logo) en je kon dat zelfs in een andere kleur zetten, in italic (nogal idioot voor Coca Cola, maar kom) en underline en ga zo maar door. Het gaat dus wél.

-----------

PS Voor de liefhebbers die geen tijd hebben om naar een Pools museum te rijden: Google op "SS Schreibmachine" en je vindt er zelfs een te koop!

Link naar reactie
  • 0

http://www.andrew.cmu.edu/user/twm/makefont/

 

Heeft een tutorial....

 

http://www.larabiefonts.com/

 

had/heeft dat ook, maar sinds de site in een 'modern' kleedje werd gestoken is het echt zoeken om het te vinden.

 

En als programma is MacroMedia Photographer niet slecht....(zie Chank.com)

 

Microsoft had vroeger wel iets als uitleg :

 

http://www.microsoft.com/typography/property/fpedit.htm

 

HTH

aangepast door Gast
Link naar reactie
  • 0

Ik ben er nog niet uit.

 

Dat met een logo in een font is wel een oplossing, echter gaat het hier om fullcolour logo's van verschillende bedrijven. En het aantal logo's dient steeds uitgebreid te worden. Erg bewerkelijk om dan steeds het font aan te passen.

 

Maar voor een enkel, of een paar logo's is het een goede oplossing

 

Voor de Mac zou het inderdaad met Fontographer kunnen, maar dat wordt niet meer ondersteund. Er is ook nog een ander programma om fonts te maken, ken ik wel, maar ik kan even niet op de naam komen.

Link naar reactie
  • 0

We gebruiken nu een normaal containerveld. Daarna printen we via Mac OSX naar een PDF bestand met meerder pagina's.

 

We gebruiken Adobe Indesign voor de opmaak en hierin plaatsen we automatisch de PDF-en. Via de export van Indesign maken we daarna een Drukwerk gerede PDF. Werkt uitstekend.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...