Ga naar inhoud
  • 0

Inspringen met tab


Johnny

Vraag

Een calculated field produceert een tekst. In de calculatie zijn enkele tabs opgenomen. Die laten de tekst verspringen in het resultaat. Geen probleem als het bij 1 regel blijft. Zijn er meer regels dan verdwijnt het effect van de tab en springt de volgende regel (na de eerste) terug naar de basis kantlijn. Hoe los ik dat op?

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Kan je een voorbeeld posten?

 

Het ongewenste resultaat ziet er ongeveer zo uit:

 

Naam.... [ TAB ] Johnny

Hobby's [ TAB ] Fietsen, lezen, zwemmen, tv kijken, muziek

luisteren, vissen, koken

etc.

 

Je ziet de eerste regel goed gaan, daarna verliest de tab zijn werking.

FM is geen tekstverwerker en dat merk je hier goed.

 

Heb het inmiddels opgelost door een kopie calculatieveld over de eerste heen te leggen met een verschuiving naar rechts. Van het eerste veld gebruik ik de rubrieknamen, van het tweede de ingevulde tekst. Tussen het eerste en tweede veld leg ik een layer die de overbodige tekst van het eerste veld afdekt. Van het tweede veld gebruik ik de rubrieknamen niet en die laat ik daar dus weg uit de calculatie. Om de teksten perfect synchroon te laten lopen haal ik uit de eerste calculatie met de middle functie het aantal karakters weg ter grootte van de rubrieknamen.

 

Werkt prima.

 

Bedankt voor het meedenken!

Link naar reactie
  • 0
FM is geen tekstverwerker en dat merk je hier goed.

Ho! Voorzichtig! Wat we hier merken is niet dat FileMaker slecht zou werken, maar wel dat... ( :wink: ).

 

Zoals zo vaak op Clarify zitten we nog eens met een taal- of een analyse-probleem. Je hebt geen moeilijkheden met de TAB. Die werkt perfect. Het probleem zit in het feit dat je indenting niet werkt omdat je die niet ingesteld hebt. Indenting betekent dat je een extra regelinsprong hebt bovenop de linkermarge. Het is dat wat je nodig hebt. Om op een EERSTE regel naar de indentpositie te gaan, heb je gewoon een TAB nodig. Vanaf de tweede regel wordt een automatische CR (die krijg je wanneer je tekst langer is dan de beschikbare regel-lengte) dan doorgestuurd van de linkerkantlijn naar de indentpositie. En die is er dus niet in jouw geval.

Laat even weten als je niet op de hoogte zou zijn van de manier om indenting in te stellen (werkt precies zoals in Word: kan met de muis of door het instellen van waarden in het dialoogpaneel).

Link naar reactie
  • 0

Laat even weten als je niet op de hoogte zou zijn van de manier om indenting in te stellen (werkt precies zoals in Word: kan met de muis of door het instellen van waarden in het dialoogpaneel).

 

De omschrijving van het probleem is vaak het probleem, inderdaad. Wat 'indenting' betreft heb ik eerder het woord 'afstand' gebruikt. Daar bedoel ik 'indenting' mee, maar echt duidelijk is dat niet. Excuus.

Zolang het gaat om het manueel instellen van indenting, dat is me bekend. Maar de continuatie (na de 1e regel) ervan vanuit een calculatie? De aangeboden tekst is bij elke record variabel... Dat lijkt niet mogelijk te zijn of zie ik iets over het hoofd?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...