Ga naar inhoud

Trage filemaker met foute printerdriver in het netwerk.


Aanbevolen berichten

Misschien dat de tip al eerder aan de orde is geweest, maar ik had het volgende.

 

twee computers (windows) in een netwerk, werken met dezelfde filemaker 6 applicatie. Op de ene computer werkte het programma razendsnel, dat is de computer waar de printer op staat. Ook het printen gaat prima. De andere computer (client) was niet vooruit te branden. Tijdenlang ben ik aan het zoeken geweest naar de oplossing tot ik mij realiseerde dat dit was begonnen na de installatie van een nieuwe lexmark laser printer. Vervolgens heb ik de oude printer weer aangesloten, ingesteld als basis printer en alles liep weer als een zonnetje. De oplossing zat in de printer. Lexmark gaf zelf als tip een nieuwere printerdriver te installeren omdat men meer problemen had geconstateerd. Hierna ging het veel beter. Het is nog niet helemaal super, maar er is mee te werken. Ik heb vervolgens PDF maker als standaard printer ingesteld op de host computer en nu loopt alles als een zonnetje. Een slechte printer instelling heeft dus duidelijk invloed op het werken van filemaker.

 

Misschien een nuttige tip?

aangepast door Gast
Link naar reactie

Ja, het betrof een gloednieuwe laserprinter van Lexmark. De printer gaf bij het installeren van de driver wel een foutmelding, maar op de computer waarop hij was aangesloten gaf dit verder geen "merkbare" problemen. Het probleem ontstond dus bij de clientcomputer. De host draaide op windows 98. de Client op windows XP.

 

Probleem is misschien de "verouderde" windows 98 of de "verouderde" filemaker 6, in combinatie met de nieuwe printer.

 

Ik zocht de oplossing van dit probleem niet direct in de printer. Te meer omdat de host, met de aangesloten printer, wel goed werkte.

 

Ik had het bedoelt als Tip!! Maar als het probleem bekend is dan was hij wellicht overbodig

Link naar reactie
Ik had het bedoelt als Tip!! Maar als het probleem bekend is dan was hij wellicht overbodig

Helemaal niet overbodig. Het is zelfs goed dat je de zaak weer in herinnering brengt. Ook voor mij was dit trouwens nieuw: ik was in de waan dat het probleem definitief opgelost was na de ellende van een drietal jaren geleden. :cry:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...