Stef Posted May 19, 2005 Posted May 19, 2005 Bij een klant een FM6 systeem geswitched van Mac naar PC. Op de PC's krijgt hij de boodschap bij het bekijken van foto's: "Tiff/lzw decompressor is needed." Wat kan de oorzaak zijn? (ik denk aan store compatible graphics) Wat is de oplossing? Danku! Stef Quote
0 Arnoud Posted May 19, 2005 Posted May 19, 2005 Wat kan de oorzaak zijn? (ik denk aan store compatible graphics)Wat is de oplossing? Hi Stef. Na wat google-speurwerk ben ik er achter dat de oorspronkelijke TIFF door de Mac is gecomprimeerd volgens het LZW algorithme. Leuk om te weten maar hoe nu die ellende weer decomprimeren?? Een decompressor tool was niet 123 te vinden. Nog wat verder gespit en ik kwam de naam ''QUICKTIME'' tegen met in dezelfde volzin ''decompressie / compressie componenten'' QT is (toch) een Mac-product en het staat niet op elke PC....... Good luck. Arnoud. Quote
0 Rony Rabijns Posted May 19, 2005 Posted May 19, 2005 Hé Stef, Zijn die beelden embedded of referenced ? In het eerste geval zou ik ze eruit halen en converteren (bvb via InsideScan, gaat razendsnel) . In het tweede geval, openen in Photoshop bvb en opnieuw saven (via de batch-functies in Photoshop) ... Quote
0 Stef Posted May 19, 2005 Author Posted May 19, 2005 Ik weet het niet, heb enkel telefonisch contact gehad. Haalt InsideScan de foto's uit containervelden? Merci! Stef Quote
0 Rony Rabijns Posted May 19, 2005 Posted May 19, 2005 Haalt InsideScan de foto's uit containervelden? Nee, ik zei dat maar om te lachen ! Nee serieus, ik heb drie weken geleden bij een klant 11.000 afbeeldingen uit een databank gehaald op minder dan 20 minuten met InsideScan : allemaal netjes geconverteerd naar JPG 72 dpi RGB, automatisch in de juiste directory's geplaatst en zo meer ... Knappe plugin ! http://www.powersolutions.it/en/insidescan.html Quote
0 Stef Posted May 19, 2005 Author Posted May 19, 2005 Merci, Rony! Ga het doorgeven aan de omzetter van dienst! (die leest trouwens mee, geloof ik). Yves?! Quote
Question
Stef
Bij een klant een FM6 systeem geswitched van Mac naar PC.
Op de PC's krijgt hij de boodschap bij het bekijken van foto's:
"Tiff/lzw decompressor is needed."
Wat kan de oorzaak zijn? (ik denk aan store compatible graphics)
Wat is de oplossing?
Danku!
Stef
5 answers to this question
Recommended Posts