Jump to content
  • 0

export containerveld

Zwappie

Question

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Hallo Rony,

Ik krijg een melding dat Filemaker niet op die disk mag schrijven, ik gebruik je scriptje zoals ik kan vinden op je website... Als ik export records doe gaat het goed (met bv een text export, zoals je voorbeeld) maar bij een container gaat het mis... (bovengen. melding).

Ruben

FM 7 kan dat via een plugin (insidescan)

FM 8 kan dat standaard door gebruik van de nieuwe variabelen (hangt er wel vanaf hoe je de beelden in je databank hebt zitten : encoded of via reference)

FM 8 kan ook overweg met de insidescan plugin.

• 0

"Gebuik van variabelen in een export" Hierbij gaat het helemaal goed, textjes verschijnen op mijn bureaublad. Als ik nu het te exporteren veld wijzig in een container en ik stop er plaatjes in en ik wijzig het script met de stap: "Export field contents" i.p.v. "Export Records" dan gaat het dus mis. Uiteraard zorg ik dat de variabele op de juiste plek staat in de door mij gekozen scriptstap.

Nu kan ik wel beredeneren wat er gebeurt. Volgens mij heeft Filemaker op mijn Mac als user System en mijn bureaublad is van Ruben, System mag daar niet schrijven. Ik kan natuurlijk in de Users/Shared map schrijven en via een Apple-script de boel verhuizen naar mijn bureaublad, maar dan werkt het niet onder Windows. En voor een cross-platform oplossing is dat niet wenselijk.

... ik gebruik je scriptje zoals ik kan vinden op je website...

Welk voorbeeld heb je gedownload ?

• 0

Jeemig de peemig!!! Dat Get(DesktopPath) was voor mij de crux, die kende ik nog niet!!! wat ongeloofelijk stom van mezelf zeg... hahaha, het is te warm denk ik...

Volgens mij heeft Filemaker op mijn Mac als user System en mijn bureaublad is van Ruben, System mag daar niet schrijven

Dat lijkt me sterk.

Die melding doet mij eerder denken aan een onjuiste pad naam.

Ik heb geen probleem met door jou genoemde opstelling.

Zie bijgaand voorbeeld.

rmw

8O8O8O