Zwappie Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 Help, Wie weet er een goed script om beelden uit een containerfielt te exporteren in een map met een bastandsnaam dat uit een klantnummer veld en extensie.jpg heeft? Liefst een versie die de hele database in batch kan bewerken. Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 FM 7 kan dat via een plugin (insidescan) FM 8 kan dat standaard door gebruik van de nieuwe variabelen (hangt er wel vanaf hoe je de beelden in je databank hebt zitten : encoded of via reference) FM 8 kan ook overweg met de insidescan plugin. Quote Link to comment
0 RubenLaan Posted June 12, 2006 Share Posted June 12, 2006 Hallo Rony, Ik krijg een melding dat Filemaker niet op die disk mag schrijven, ik gebruik je scriptje zoals ik kan vinden op je website... Als ik export records doe gaat het goed (met bv een text export, zoals je voorbeeld) maar bij een container gaat het mis... (bovengen. melding). Ruben FM 7 kan dat via een plugin (insidescan)FM 8 kan dat standaard door gebruik van de nieuwe variabelen (hangt er wel vanaf hoe je de beelden in je databank hebt zitten : encoded of via reference) FM 8 kan ook overweg met de insidescan plugin. Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted June 12, 2006 Share Posted June 12, 2006 ... ik gebruik je scriptje zoals ik kan vinden op je website... Welk voorbeeld heb je gedownload ? Quote Link to comment
0 RubenLaan Posted June 13, 2006 Share Posted June 13, 2006 "Gebuik van variabelen in een export" Hierbij gaat het helemaal goed, textjes verschijnen op mijn bureaublad. Als ik nu het te exporteren veld wijzig in een container en ik stop er plaatjes in en ik wijzig het script met de stap: "Export field contents" i.p.v. "Export Records" dan gaat het dus mis. Uiteraard zorg ik dat de variabele op de juiste plek staat in de door mij gekozen scriptstap. Nu kan ik wel beredeneren wat er gebeurt. Volgens mij heeft Filemaker op mijn Mac als user System en mijn bureaublad is van Ruben, System mag daar niet schrijven. Ik kan natuurlijk in de Users/Shared map schrijven en via een Apple-script de boel verhuizen naar mijn bureaublad, maar dan werkt het niet onder Windows. En voor een cross-platform oplossing is dat niet wenselijk. ... ik gebruik je scriptje zoals ik kan vinden op je website... Welk voorbeeld heb je gedownload ? Quote Link to comment
0 rmw Posted June 13, 2006 Share Posted June 13, 2006 Volgens mij heeft Filemaker op mijn Mac als user System en mijn bureaublad is van Ruben, System mag daar niet schrijven Dat lijkt me sterk. Die melding doet mij eerder denken aan een onjuiste pad naam. Ik heb geen probleem met door jou genoemde opstelling. Zie bijgaand voorbeeld. rmw export.fp7.zip Quote Link to comment
0 RubenLaan Posted June 13, 2006 Share Posted June 13, 2006 Jeemig de peemig!!! Dat Get(DesktopPath) was voor mij de crux, die kende ik nog niet!!! wat ongeloofelijk stom van mezelf zeg... hahaha, het is te warm denk ik... Volgens mij heeft Filemaker op mijn Mac als user System en mijn bureaublad is van Ruben, System mag daar niet schrijven Dat lijkt me sterk. Die melding doet mij eerder denken aan een onjuiste pad naam. Ik heb geen probleem met door jou genoemde opstelling. Zie bijgaand voorbeeld. rmw Quote Link to comment
Question
Zwappie
Help,
Wie weet er een goed script om beelden uit een containerfielt te exporteren in een map met een bastandsnaam dat uit een klantnummer veld en extensie.jpg heeft?
Liefst een versie die de hele database in batch kan bewerken.
6 answers to this question
Recommended Posts