Ga naar inhoud
  • 0

Probleem met leerlingen en klassen

jodelco

Vraag

Geplaatst:

Ik maak een toepassing om resultaten van leerlingen gemakkelijk te kunnen invoeren, maar zit met een probleem.

Enerzijds kunnen de resultaten per leerling ingevoerd worden; anderzijds zou ik die ook graag per vakonderdeel invoeren. Nu geraak ik er niet uit om een lijst van alle leerlingen die tot een bepaalde klas behoren op het scherm te zien en zo gemakkelijk het behaalde resultaat in te voeren. Ik moet die telkens uit een waardenlijst halen (waar ze zelfs niet per klas gerangschikt staan). Kan mij iemand hieruit helpen?

Oefening rapport.fp7

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst:

Ik heb zowat hetzelfde probleem.

Ik registreer mijn leerlingen in een afzonderlijke table, waar niet alleen de vermelding van de klas maar ook de ‘vakken’ en de vakonderdelen staan.

Vanuit een table ‘lessonplan’ dat de leraars opmaken/invullen haal ik de verschillende tests. Die zijn dus al per klas, vak en/of onderdeel.

Wanneer de resultaten binnenkomen (zeer onregelmatig), worden de ‘tests’ gesorteerd op wat het meest voorkomt, dat kan klas, vak of onderdeel zijn.

Afhankelijk daarvan gebruik ik de aangemaakte scripts die het geheel toont per klas, vak of onderdeel….listo..key in…go fishing….

De lessonplans zijn eigenlijk het centrale gedeelte voor de opvolging.

Hierdoor heb ik steeds zicht op 'wat', 'wanneer', 'door wie', 'waar', 'hoe lang', 'voor wie' enz.

Dit is gekoppeld aan een 'te volgen programma' tabel, zodat er ook een zicht is of een klas 'voorop loopt', dan wel 'achter loopt' tenopzichte van het vooropgestelde programma.

HTH

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...