Jump to content
  • 0

Probleem met leerlingen en klassen

jodelco

Question

Ik maak een toepassing om resultaten van leerlingen gemakkelijk te kunnen invoeren, maar zit met een probleem.

Enerzijds kunnen de resultaten per leerling ingevoerd worden; anderzijds zou ik die ook graag per vakonderdeel invoeren. Nu geraak ik er niet uit om een lijst van alle leerlingen die tot een bepaalde klas behoren op het scherm te zien en zo gemakkelijk het behaalde resultaat in te voeren. Ik moet die telkens uit een waardenlijst halen (waar ze zelfs niet per klas gerangschikt staan). Kan mij iemand hieruit helpen?

Oefening rapport.fp7

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Ik heb zowat hetzelfde probleem.

Ik registreer mijn leerlingen in een afzonderlijke table, waar niet alleen de vermelding van de klas maar ook de ‘vakken’ en de vakonderdelen staan.

Vanuit een table ‘lessonplan’ dat de leraars opmaken/invullen haal ik de verschillende tests. Die zijn dus al per klas, vak en/of onderdeel.

Wanneer de resultaten binnenkomen (zeer onregelmatig), worden de ‘tests’ gesorteerd op wat het meest voorkomt, dat kan klas, vak of onderdeel zijn.

Afhankelijk daarvan gebruik ik de aangemaakte scripts die het geheel toont per klas, vak of onderdeel….listo..key in…go fishing….

De lessonplans zijn eigenlijk het centrale gedeelte voor de opvolging.

Hierdoor heb ik steeds zicht op 'wat', 'wanneer', 'door wie', 'waar', 'hoe lang', 'voor wie' enz.

Dit is gekoppeld aan een 'te volgen programma' tabel, zodat er ook een zicht is of een klas 'voorop loopt', dan wel 'achter loopt' tenopzichte van het vooropgestelde programma.

HTH