Jump to content
  • 0

[FM8v1 : IWP] inloggen op het web

miltenb

Question

FM8v1 : IWP

Hoi,

Ik ben bezig met een databaseje op het web. Wat me nu niet lukt is om gebruikers automatisch in te laten loggen als [guest].

Het is daarna de bedoeling dat de gebruiker via een re-login zijn gebruikers privileges ophaalt. Deze gebruikers hebben dan wel edit rechten en zo.

Dat lukte eerste wel, maar toen had ik nog niet het edit privilege en een active accounts. Nadat ik die heb toegevoegd, krijg ik het inlogscherm van FileMaker, daarna kom ik in start scherm van FileMaker.

Vraag: kan ik hier om heen, dwz. toch als guest inloggen ?

Thnx !

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Hoi,

Ik bedacht me in mijn slaap dat de oplossing relatief simpel is...

Maak een file ervoor die alleen een guest privilege heeft. Die file opent automatisch het startup script in het hoofdbestand.

Het hoofdbestand moet wel een toevoeging krijgen, nl.

'select window[current window]'

eventueel kan je het andere venster sluiten met

'close window[naam van venster]'

Hopelijk heeft iemand hier iets aan...

• 0

Ik zit met hetzelfde probleem. Ik zou mijn gasten ook automatisch willen laten inloggen als gast zonder dat het IWP inlogscherm van Filemaker eraan te pas komt. De oplossing die hierboven beschreven staat... lukt bij mij echter niet . Ik kan immers geen file maken met uitsluitend een gast-account! Dit is blijkbaar niet toegelaten in Filemaker! Want als ik de account met volledige toegang verwijder krijg ik onmiddelijk een error dat er ALTIJD minstens één account moet zijn met volledige toegang en dat ik terug een account met volledige toegang moet aanmaken! Wat doe ik verkeerd?