Ga naar inhoud
  • 0

Help bij administratie opzetten in FM 7


Siroop

Vraag

Ik heb zojuist FM 7 gekocht en ben nieuw op het forum.

Een paar jaar geleden heb ik zelf met FM 5.5 een bijzonder simpele factuurdatabase gemaakt. Ik gebruik 4 gekoppelde files: personen, bedrijven, projecten en facturen.

 

Bij een nieuw project maak ik eerst een nieuw persoon aan (als het nog geen klant is). Daarna een bedrijfrecord waarbij de persoon via een relatie aan het bedrijf wordt gekoppeld. Vervolgens een maak ik een nieuw project aan dat gekoppeld wordt aan het bedrijf. Vervolgens stuur ik een factuur door het projectnummer in te toetsen in de factuur database.

 

Nu wil ik dit opnieuw opzetten met wat meer mogelijkheden in FM 7. Zo wil ik op elk moment de financiële situatie kunnen overzien.

 

Zijn er mensen die ervaring hebben met een dergelijke opzet? Ik ben geen programmeur en heb het allemaal zelf verzonnen. Het lijkt mij een typische toepassing waar veel slimmere mensen dan ik veel betere oplossingen hebben bedacht. Wellicht zijn er templates beschikbaar, misschien zelfs op dit forum (heb nog niet echt rondgekeken).

 

Bij voorbaat dank voor jullie reacties

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben meer op zoek naar iemand die me wat tips kan geven over hoe ik mij simpele opzet iets kan verbeteren als ik het omzet naar FM7.

 

Ik wil het bij maatwerk houden dat ik zelf kan uitbreiden en niet met kant en klare pakketten gaan werken. Daar zit waarschijnlijk veel te veel in en om dan zelf te gaan aanpassen moet ik eerst die software doorgronden.

 

Liever ontvang ik tips van de "gurus" hier.

Is er iemand die eens kan kijken naar wat ik in FM5.5 in elkaar heb gezet?

Link naar reactie
  • 0

"Daar zit waarschijnlijk veel te veel in en om dan zelf te gaan aanpassen moet ik eerst die software doorgronden"