Ga naar inhoud
  • 0

Aanpassingsproblemen bij het overschakelen naar FM 7 en/of 8


AvD

Vraag

Dirty'May schrok ook nogal van hetgeen hij allemaal nieuw voorgeschoteld kreeg. Gelijk heeft ie, natuurlijk. Wie schrok daar niet van...

Hier gaat zijn verhaal:

- Verder is het even schrikken van de nieuwe filsofie van FM8, die blijkbaar al sinds FM7 zijn intrede heeft gedaan. Ik doel onder meer op het begrip 'Tabellen'. Als ik het een beetje versta kan dat het aantal te creëren documenten drastisch verminderen. Is een Tabel een document binnen een Bestand. Tenzij ik het verkeerd voor heb.

 

- Ook de aanpak van de relaties is, op zijn zachtst gezegd, redelijk wennen. Die grafieken vind ik in ieder geval niet ten alle tijde een verbetering. Het is overzichtelijk, maar dan ook weer niet.

 

Enfin, alles went.

 

Maar het zal wel wat studie vergen.

 

En hoewel ik, wat je zou kunnen noemen, een computerplakker ben, prefeer ik het rustig uitpluizen van de theorie achter de praktijk te doen vanuit de luie-zetel-ligpositie, met boek dus, en niet zoals nu, dit noodgedwongen te moeten doen via het scherm.

 

De huidige handleiding geeft niet genoeg prijs daarvoor.

 

Nu ja, dat is vooruitgang.

 

Alvast bedankt diegenen die al wat meer vertrouwd zijn met FM8, of FM7 en die mij enkele eerste bruggetjes aanreiken.

 

Wees gerust, daar waar ik kan vogel ik het zelf wel uit.

Maar ik beken mezelf soms als een lui en bovendien ongeduldig sujet.

Link naar reactie

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
....met boek dus, en niet zoals nu, dit noodgedwongen te moeten doen via het scherm.

 

 

... en ook alle mogelijke white papers ed die je kunt vinden omtrent de overgang naar FM7/8....

 

Breng daarna pas je te converteren bestand zo dicht mogelijk bij de nieuwe -vereisten-...

 

...zoals je 'Today', dat eigenlijk allang CurrentDate had moeten zijn.

 

Pas scripts aan waar mogelijk...

 

... en doe dan pas de conversie....

 

Het zal nog veel werk vergen, maar lange zoveel niet....

 

Of je herbegint gewoon (nou ja ..gewoon) opnieuw met het overdenken van de toepassing en hoe je dat best allemaal in 7/8 vorm giet.

 

Persoonlijk vind ik dat 'eenvoudige' bestandjes zonder meer kunnen overgezet worden, zonder al te veel werk achteraf.

 

Spreek je over een 'toepasing' (meerdere gerelateerde bestanden), verwacht dan wel rariteiten...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...