Ga naar inhoud
  • 0

Meerdere conitional valuelists


yellowcat

Vraag

Ik zit met onderstaand probleem. Ik heb een table 'crew', waarin mensen staan en waarbij aangegeven kan worden wat deze mensen 'kunnen' (licht, geluid of merchandise). Nu heb ik een andere tabel 'shows'. Hierin wil ik een conditional valuelist maken waarbij je alleen de mensen kunt kiezen die 'licht' kunnen, een aparte valuelist met daarin alleen de mensen die 'geluid' kunnen en weer een andere valuelist met daarin de mensen die 'merchandise' kunnen. Nu lukt het me wel om 1 zo'n conditional valuelist te maken, maar zodra ik een tweede wil toevoegen loopt alles de mist in. Iemand een verhelderende kijk hierop?

Link naar reactie

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Ik zit met onderstaand probleem. Ik heb een table 'crew', waarin mensen staan en waarbij aangegeven kan worden wat deze mensen 'kunnen' (licht, geluid of merchandise). Nu heb ik een andere tabel 'shows'. Hierin wil ik een conditional valuelist maken waarbij je alleen de mensen kunt kiezen die 'licht' kunnen, een aparte valuelist met daarin alleen de mensen die 'geluid' kunnen en weer een andere valuelist met daarin de mensen die 'merchandise' kunnen. Nu lukt het me wel om 1 zo'n conditional valuelist te maken, maar zodra ik een tweede wil toevoegen loopt alles de mist in. Iemand een verhelderende kijk hierop?

 

Ik heb dat als volgt opgelost:

Elke tabel heeft een code en een omschrijving

 

De volgende tabel heeft een eigen code maar krijgt ook een code die wordt opgebouwd uit de overeenkomende code uit de eerste groep &/& een code voor de tweede tabel.

 

Bij de volgende tabel weer een eigen code en een code die wordt opgebouwd uit een samenstelling voor de codes uit de voorgaande tabellen.

 

Vervolgens zorgt ik ervoor dat na een keuze uit de eerste tabel via een lookup op basis van de omschrijving de bijbehorende code wordt opgehaald.

 

Op basis van deze opgehaalde code wordt dan een tweede valuelist getoond, met alleen de waarden die deze code hebben meegekregen.

 

Kun je hier wat mee ?

Link naar reactie
  • 0
De gebruiker moet echter wel me drie valuelists werken, terwijl met twee kan worden volstaan.

 

Niet akkoord met het laatste.

 

Daarbij komt nog dat de vraagsteller vroeg naar drie valuelists :

Hierin wil ik een conditional valuelist maken waarbij je alleen de mensen kunt kiezen die 'licht' kunnen, een aparte valuelist met daarin alleen de mensen die 'geluid' kunnen en weer een andere valuelist met daarin de mensen die 'merchandise' kunnen.

 

Overigens, sans rancune, van jouw oplossing heb ik ook weer wat opgestoken.

En daar doen we het voor uiteindelijk.

Link naar reactie
  • 0

@Rony Rabijns

 

Ik ben momenteel met een soortgelijk probleem bezig, wat nog niet wil lukken. Nu kan ik jouw bijlage niet downloaden vanuit deze post. Kan ji hem nogmaals posten of mailen. Alvast bedankt

 

grt.

Timo

 

Correctie, nu staat de download er opeens wel tussen? Hopelijk kan ik hiermee verder.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...