Ga naar inhoud
  • 0

Hoe maak ik een portaal?


Squanto

Vraag

Hallo ik werk nu voor het eerst met Filemaker en ben bezig met een simpele database. Ik wil gebruik maken van een portaal, maar ik krijg het niet werkend.

 

Hier een voorbeeld situatie waarmee ik aan het testen ben:

 

Situatie:

Tabel: Naam

Veld: Naam_pk (--> pk = Primary key.)

Veld: Voornaam

Veld: Achternaam

 

Tabel: Product

Veld: Product_pk

Veld: Product

Veld: Prijs

 

Tabel: Offerte

Veld: Offerte_pk

Veld: Naam_fk (--> fk = Foreign key, dit is een relatie met Naam_pk)

Veld: Product_fk (--> fk = Foreign key, dit is een relatie met Product_pk)

 

Wat ik dus wil is in een layout een Voornaam en een Achternaam invullen en opgeven aan de hand van een portaal welke producten incl. Prijs (dit kunnen dus meerdere producten zijn) de persoon wilt aanschaffen.

 

Wat mij luk tot nu toe is om de Voornaam en Achternaam in te vullen, maar in de portaal kan ik niks selecteren. Het portaal is geheel blank.

 

Ow misschien ook wel handig om te weten ik gebruik Filemaker 8.

 

Wie kan mij advies geven?

Link naar reactie

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

OK, ben intussen wel iets verder gekomen, maar ben vervolgens op een aantal andere punten vastgelopen.

 

In de layout van Offerte heb ik een werkend protaal. Maar.... wat ik niet voor elkaar krijg is het volgende:

- Ik kan geen nieuw record toevoegen en/of verwijderen in het portaal?

- Als ik een betsaande record in het portaal wil veranderen naar een andere record gaat dit niet. Wat er nu gebeurt is dat ik de bestaande record aanpas en dat is juist niet de bedoeling. De records mag je niet aanpassen je mag alleen een andere record opgeven dan degene die er staat.

 

Ik heb als bijlage mijn test database toegevoegd. Zou iemand er misschien even een blik op willen werpen aub :?:

test.fp7

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...