Hallo ik werk nu voor het eerst met Filemaker en ben bezig met een simpele database. Ik wil gebruik maken van een portaal, maar ik krijg het niet werkend.
Hier een voorbeeld situatie waarmee ik aan het testen ben:
Situatie:
Tabel: Naam
Veld: Naam_pk (--> pk = Primary key.)
Veld: Voornaam
Veld: Achternaam
Tabel: Product
Veld: Product_pk
Veld: Product
Veld: Prijs
Tabel: Offerte
Veld: Offerte_pk
Veld: Naam_fk (--> fk = Foreign key, dit is een relatie met Naam_pk)
Veld: Product_fk (--> fk = Foreign key, dit is een relatie met Product_pk)
Wat ik dus wil is in een layout een Voornaam en een Achternaam invullen en opgeven aan de hand van een portaal welke producten incl. Prijs (dit kunnen dus meerdere producten zijn) de persoon wilt aanschaffen.
Wat mij luk tot nu toe is om de Voornaam en Achternaam in te vullen, maar in de portaal kan ik niks selecteren. Het portaal is geheel blank.
Ow misschien ook wel handig om te weten ik gebruik Filemaker 8.
Question
Squanto
Hallo ik werk nu voor het eerst met Filemaker en ben bezig met een simpele database. Ik wil gebruik maken van een portaal, maar ik krijg het niet werkend.
Hier een voorbeeld situatie waarmee ik aan het testen ben:
Situatie:
Tabel: Naam
Veld: Naam_pk (--> pk = Primary key.)
Veld: Voornaam
Veld: Achternaam
Tabel: Product
Veld: Product_pk
Veld: Product
Veld: Prijs
Tabel: Offerte
Veld: Offerte_pk
Veld: Naam_fk (--> fk = Foreign key, dit is een relatie met Naam_pk)
Veld: Product_fk (--> fk = Foreign key, dit is een relatie met Product_pk)
Wat ik dus wil is in een layout een Voornaam en een Achternaam invullen en opgeven aan de hand van een portaal welke producten incl. Prijs (dit kunnen dus meerdere producten zijn) de persoon wilt aanschaffen.
Wat mij luk tot nu toe is om de Voornaam en Achternaam in te vullen, maar in de portaal kan ik niks selecteren. Het portaal is geheel blank.
Ow misschien ook wel handig om te weten ik gebruik Filemaker 8.
Wie kan mij advies geven?
8 answers to this question
Recommended Posts