Jeedebee Posted December 3, 2005 Share Posted December 3, 2005 Hallo allemaal, Ik ben nieuw op het forum en ben net begonnen met filemaker 7. Ik zit met het volgende probleem: Ik heb een adressenbestand geïmporteerd uit Masterfile (een DOS programma) in FM 7. In het veld NAAM staat b.v. Brabander\J.A. de. De \ werd in Masterfile gebruikt voor achternaamsortering. Hoe kan ik, met behulp van een script, alles achter \ selecteren en kopiëren naar veld VOORNAAM. Alvast bedankt, Jan Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted December 3, 2005 Share Posted December 3, 2005 zoiets ongeveer : setfield(voornaam) = right(veld;length(veld)-position(veld;"\";0;1)) Quote Link to comment
0 edc Posted December 3, 2005 Share Posted December 3, 2005 Je dient hier zelfs geen script voor te maken. Zoek de records die moeten aangepast worden. Plaats de cursor in het veld voornaam. Kies in het menu 'records' de optie 'replace...' (of 'veldinhoud vervangen...') - by calculation. en gebruik vervolgens de formule van Rony. Quote Link to comment
0 Jeedebee Posted December 3, 2005 Author Share Posted December 3, 2005 Het is gelukt. Bedankt voor de oplossing. Ik heb in de help van Filemaker nu ook gericht kunnen zoeken. Jan Quote Link to comment
Question
Jeedebee
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op het forum en ben net begonnen met filemaker 7.
Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een adressenbestand geïmporteerd uit Masterfile (een DOS programma) in FM 7.
In het veld NAAM staat b.v. Brabander\J.A. de. De \ werd in Masterfile gebruikt voor achternaamsortering.
Hoe kan ik, met behulp van een script, alles achter \ selecteren en kopiëren naar veld VOORNAAM.
Alvast bedankt,
Jan
3 answers to this question
Recommended Posts