Arthur Poortman Posted December 6, 2005 Posted December 6, 2005 Ik heb een database met een veld ip-nummer. Hier wil ik een controle op uitvoeren of het een geldig nummer is. Is er iemand die hier een opzetje of voorbeeld van heeft? Alvast bedankt. Quote
0 wmoerdijk Posted December 6, 2005 Posted December 6, 2005 Wat grof, maar doet het werk... Case(PatternCount(ipnummer;".")<>3 or PatternCount(ipnummer;" ")>0;"Onjuiste separators"; LeftWords(Substitute(ipnummer;".";" ");1)<0 or LeftWords(Substitute(ipnummer;".";" ");1)>255;LeftWords(Substitute(ipnummer;".";" ");1)&"Fout seg 1"; MiddleWords(Substitute(ipnummer;".";" ");" ";1)<0 or MiddleWords(Substitute(ipnummer;".";" ");" ";1)>255;"Fout seg 2"; RightWords(MiddleWords(Substitute(ipnummer;".";" ");" ";3);1)<0 or RightWords(MiddleWords(Substitute(ipnummer;".";" ");" ";3);1)>255;RightWords(MiddleWords(Substitute(ipnummer;".";" ");" ";2);1)&"Fout seg 3"; RightWords(Substitute(ipnummer;".";" ");1)<0 or RightWords(Substitute(ipnummer;".";" ");1)>255;"Fout seg 4";"Goed") Quote
0 Rony Rabijns Posted December 6, 2005 Posted December 6, 2005 Hier staat ook een mooie IP-"custom function" : http://www.briandunning.com/cf/197 Quote
0 Arthur Poortman Posted December 6, 2005 Author Posted December 6, 2005 Alletwee bedankt, ik ga ze uitproberen! Quote
Question
Arthur Poortman
Ik heb een database met een veld ip-nummer.
Hier wil ik een controle op uitvoeren of het een geldig nummer is.
Is er iemand die hier een opzetje of voorbeeld van heeft?
Alvast bedankt.
3 answers to this question
Recommended Posts