Arthur Poortman Posted December 6, 2005 Share Posted December 6, 2005 Ik heb een database met een veld ip-nummer. Hier wil ik een controle op uitvoeren of het een geldig nummer is. Is er iemand die hier een opzetje of voorbeeld van heeft? Alvast bedankt. Quote Link to comment
0 wmoerdijk Posted December 6, 2005 Share Posted December 6, 2005 Wat grof, maar doet het werk... Case(PatternCount(ipnummer;".")<>3 or PatternCount(ipnummer;" ")>0;"Onjuiste separators"; LeftWords(Substitute(ipnummer;".";" ");1)<0 or LeftWords(Substitute(ipnummer;".";" ");1)>255;LeftWords(Substitute(ipnummer;".";" ");1)&"Fout seg 1"; MiddleWords(Substitute(ipnummer;".";" ");" ";1)<0 or MiddleWords(Substitute(ipnummer;".";" ");" ";1)>255;"Fout seg 2"; RightWords(MiddleWords(Substitute(ipnummer;".";" ");" ";3);1)<0 or RightWords(MiddleWords(Substitute(ipnummer;".";" ");" ";3);1)>255;RightWords(MiddleWords(Substitute(ipnummer;".";" ");" ";2);1)&"Fout seg 3"; RightWords(Substitute(ipnummer;".";" ");1)<0 or RightWords(Substitute(ipnummer;".";" ");1)>255;"Fout seg 4";"Goed") Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted December 6, 2005 Share Posted December 6, 2005 Hier staat ook een mooie IP-"custom function" : http://www.briandunning.com/cf/197 Quote Link to comment
0 Arthur Poortman Posted December 6, 2005 Author Share Posted December 6, 2005 Alletwee bedankt, ik ga ze uitproberen! Quote Link to comment
Question
Arthur Poortman
Ik heb een database met een veld ip-nummer.
Hier wil ik een controle op uitvoeren of het een geldig nummer is.
Is er iemand die hier een opzetje of voorbeeld van heeft?
Alvast bedankt.
3 answers to this question
Recommended Posts