EricJ Posted December 22, 2005 Share Posted December 22, 2005 Hallo Forum, Er zijn genoeg voorbeelden te vinden van kalenders. Nog nergens heb ik bij een weekoverzicht een weeknummer terug kunnen vinden. Is zoiets te berekenen? Het is mij nog niet gelukt. Wie wil mij helpen? EricJ Quote Link to comment
0 rmw Posted December 22, 2005 Share Posted December 22, 2005 Standaard FM: WeekOfYearFiscal( date ; startingday ) Gebruik als starting day '2' om de ISO nummers uit je agenda te krijgen. rmw Quote Link to comment
0 Maloud Posted December 24, 2005 Share Posted December 24, 2005 En hie krijg je dan het jaartal ervoor ???zoiets als 06-03 of 2006-03 Quote Link to comment
0 Arnoud Posted December 24, 2005 Share Posted December 24, 2005 Dat kan met behulp van een calculatie(veld) waarin je bijvoorbeeld de volgende formule zet: Year (Get ( CurrentDate ) ) & " - " & WeekOfYearFiscal( Get ( CurrentDate ) ; 2 ) Quote Link to comment
0 Maloud Posted December 25, 2005 Share Posted December 25, 2005 Werkt perfect, hartelijk dank !!! Quote Link to comment
0 Maloud Posted December 28, 2005 Share Posted December 28, 2005 Toch nog een vraag waar ik niet uitkom: Ik werk veel met planning - Hoe krijg ik van de datum 20-04-2006 het jaar en het weeknummer automatisch?? Alle oude "plandata" dienen te blijven bestaan in het jaar waarin zij stonden. Quote Link to comment
0 pjotter Posted December 28, 2005 Share Posted December 28, 2005 Het staat toch echt in het antwoord wat Arnoud al gegeven heeft. Year (datumveld) & " - " & WeekOfYearFiscal(datumveld ; 2 ) Datumveld is dan het veld ( 20-04-2006) Geeft als resultaat 2006 - 16 Quote Link to comment
0 Sanne Posted December 31, 2005 Share Posted December 31, 2005 Als je van een datum het weeknummer wilt weten, dan werkt een formule met WeekOfYearFiscal erin vaak wel. Maar voor het berekenen van het jaartal van de week kun je niet zomaar de functie Year() gebruiken. Dit gaat mis bij datums in de eerste of laatste dagen van een jaar. Bijvoorbeeld: dinsdag 31 december 2003 valt in week 1 van het jaar 2004. Zaterdag 1 januari 2005 valt in week 53 van het jaar 2004 Quote Link to comment
0 Koen Van Hulle Posted January 1, 2006 Share Posted January 1, 2006 Maar dat los je dan weer op door volgende formule te gebruiken: Let ( [ mydate = DatumVeld ; difdays = Choose(DayOfWeek ( mydate ) ; 0 ; 6 ; 0 ; 1 ; 2 ; 3 ; 4 ; 5) ; mymonday = GetAsDate(mydate - difdays) ; weekyear = year(mymonday) ; result = weekyear & " - " & WeekOfYearFiscal(mydate ; 2 ) ] ; result ) Quote Link to comment
0 Maarten Witberg Posted October 1, 2006 Share Posted October 1, 2006 Hallo allen voor wat het nog waard is na driekwart jaar... volgens mij geeft deze berekening verkeerde resultaten, bijv. 31-12-2007 geeft 2007 - 1 en dat moet toch zijn 2008 - 1 Ik vond deze cf van Michael Horak die dat wel oplevert (en het zo te zien verder ook lekker doet): http://www.briandunning.com/cf/229 als je de precieze iso-notatie niet wil moet je hem een klein beetje aanpassen. aangezien het geen recursieve functie is kan je hem net zo goed als gewone berekening definiëren: Let ([ ISOweek = WeekofYearFiscal ( DatumVeld ; 2 ) ; ISOweekDay = DayofWeek (DatumVeld -1 ) ; thisThursday = DatumVeld - ISOweekDay + 4 ; ISOyear = Year ( thisThursday ) ] ; ISOyear & "-" & Right ( "00" & ISOweek ; 2 ) ) beter goed gejat dan slecht gemaakt... berekeningen met data ben ik geen ster in kjoe Quote Link to comment
Question
EricJ
Hallo Forum,
Er zijn genoeg voorbeelden te vinden van kalenders. Nog nergens heb ik bij een weekoverzicht een weeknummer terug kunnen vinden. Is zoiets te berekenen?
Het is mij nog niet gelukt. Wie wil mij helpen?
EricJ
9 answers to this question
Recommended Posts