Ga naar inhoud
  • 0

startmenu voor remote bestanden


pjotter

Vraag

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat hangt er een beetje van af wat je met "server" bedoelt. Gaat het om een gewone FileMaker client in een peer-to-peer netwerk, of is het een FileMaker server of een server-client configuratie?

In beide gevallen kan je werken met een launcher file, een lokaal opstartbestand dat de gewenste bestanden opent op afstand en dat controleert op een error 100 (file not found).

Link naar reactie
  • 0

Met server bedoel ik dus een mac die als server is neergezet voor de website en emailen en waarop dus een filemaker pro 7 client staat. Ik heb al een launcher file gemaakt waarmee ik dus die 15 bestanden kan openen. Moet ik nu echter ook alle 15 bestanden op sharing zetten of alleen dat ene launcher file?

 

Even een aanvulling: Ik heb dus het "launcher file" bestand op de server staan. Ik heb alle scripts aangepast zodanig dat het lokaal werkt. Ik heb het start grogramma op sharen gezet en dat kan ik nu ook via remote openen. Zodra ik echter nu een bestand wil openen dan geef FM aan dat het bestand niet kan worden gevonden.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...