Ga naar inhoud
  • 0

VBscript en Windows sheduler


Kurt

Vraag

Ik heb een VBscript gemaakt dat drie dingen doet:

 

1) Een Filemaker 6 bestand openen en dan met "sendkeys" het juiste paswoord ingeven. In het Filemakerbestand zit een autostartscript dat een export naar drie mergebestanden doet. Tenslotte Filemaker 6 sluiten.

 

2) Excel openen, daarin met vbascript de mergebestanden openen, formateren als excelbestanden, en de drie bestanden dan opslaan als *.xls. Dan Excel sluiten.

 

3) Een commandline smtpmailer starten die drie emails verstuurd met telkens een van de drie excelbestanden als bijlage.

 

Dit werkt perfect als ik het VBscript dubbelklik. Maar met de Windows Sheduler niet helemaal. Het is te zeggen: als ik van thuis aangemeld ben via Terminal Services op de server op het werk waar het scriptje opstaat op het moment dat de sheduling service start, dan werkt het wel. Maar als ik niet aangemeld ben dan werkt deel 1 van mijn VBscript niet. Excel gaat open en loopt vast op het feit dat de mergebestanden er niet zijn. De smtpmailer verstuurd de emailberichten, maar dan zonder de bijlagen omdat die er niet zijn. Het programma dat niet doet wat ik verwacht is Filemaker. Iemand een idee waarom dit is? Ik gebruik de administrator account voor de Windows Sheduler.

 

Sorry dat ik het juiste forum niet gebruik, was de bedoeling dat dit onder "off topic" kwam maar is mijn eerste post hier ...

Link naar reactie

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...