Ga naar inhoud
  • 0

Gegevens in later gemaakt opzoekveld invullen


Organeduc

Vraag

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Ik heb een bestand, waaraan ik later een opzoekveld heb toegevoegd. Die gegevens worden natuurijk niet zomaar ingevuld. Hoe kan ik die alsnog snel laten invullen?

Als ik je goed begrepen heb, is het enige wat je nodig hebt een relookup (staat in het menu: Relookup Contents) nadat je de cursor in het triggerveld geplaatst hebt. Klopt?

Link naar reactie
  • 0

Bij nader inzien ben ik denk ik niet duidelijk:

1. tabel met kind-gegevens

2. tabel met bedrijfsgegevens

3. tabel (relatie met 2 genoemde tabellen) met kind- en bedrijfsgegevens en daarnaast nog een aantal nieuwe gegevens

in tabel 3 wilk ik achteraf alsnog een opzoekveld met de e-mail adressen van de kinderen opnemen.

Als ik dat veld maak, staat er nog niets in. Wanneer ik daarna de veldinhoud opnieuw laat opzoeken, krijg ik de mededeling dat er geen velden met de opzoekwaarde gebaseerd zijn op het veld dat ik tracht te triggeren.

 

Ik hoop dat ik duidelijker ben nu?

Link naar reactie
  • 0

Stel je wil in bestand A gegevens zien verschijnen vanuit bestand B. Uiteraard heeft zo'n Lookup een relatie nodig, en die is gebaseerd op de "gelijkheid" (FMPRo < 7) of correlatie (FMPro > 6) tussen twee key fields; het is het key field dat vanuit een child table verwijst naar een parent (met dezelfde waarde in het keyfield). Een lookup triggering gebeurt dus steeds vanuit zo'n keyfield, NOOIT vanuit het lege veld dat nog moet gevuld worden. Plaats dus de cursor in dat keyfield van de child table en klik dan in het menu op Relookup Contents. Vermits de relatie gebaseerd is op dat keyfield, zal je dan de door jou aangehaalde foutmelding niet meer krijgen. In de plaats daarvan gebeurt er een nieuwe lookup, en worden dus alle gewenste gegevens opgehaald.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...