de.bitter Posted February 8, 2006 Posted February 8, 2006 Ik wil in een layout aangeven dat een record een record nummer van het aantal record is. BV: record 1 van 20 Dat recordnummer is geen probleem maar hoe doe ik die tweede. Kan dit met een symbool of hoe doe ik dit anders met een calculatieveld Quote
0 Dr_Flash Posted February 8, 2006 Posted February 8, 2006 Dat doe je met een Summary field (Résuméveld). En dan Count of (Telling van) <> Succes! Quote
0 burggraaf Posted February 8, 2006 Posted February 8, 2006 Zoiets wellicht?: "Record " & ( FoundCount ) & " van " & Get ( TotalRecordCount ) Quote
0 AvD Posted February 8, 2006 Posted February 8, 2006 Misschien toch even opletten, Dr. Het zou kunnen dat je hier een oneigenlijk gebruik van summary fields voorstelt. Summary fields waren oorspronkelijk bedoeld om in Summary parts gezet te worden, niet in de Body. Daarvoor werd de functie GetSummary gecreëerd: Use the GetSummary function to capture summary values when you want to: · Use summary values in a calculation · Display subsummary values in browse mode or in a body part Ik heb al wel ondervonden dat een summary field in een body gedeelte hetzelfde resultaat kan geven als een GetSummary calculation, maar ik weet niet of dit door FileMaker ondersteund wordt. Iemand? Quote
0 Dr_Flash Posted February 8, 2006 Posted February 8, 2006 Oh ik had begrepen dat het voor grand summaries niet zo veel uitmaakte waar je die velden op de layout plaatst... Ik gebruik in elk geval summaries om totaalstatistieken uit een database te halen, waaronder ook de "Record x van N"-truuk. Bij mij werkt dat Voor de rest ben ik bepaald nog geen vrienden met die summaries, maar da's een ander verhaal Quote
Question
de.bitter
Ik wil in een layout aangeven dat een record
een record nummer van het aantal record is.
BV: record 1 van 20
Dat recordnummer is geen probleem maar hoe doe ik die tweede. Kan dit met een symbool of hoe doe ik dit anders met een calculatieveld
5 answers to this question
Recommended Posts