Jump to content
  • 0

Record aantal

de.bitter

Question

Posted

Ik wil in een layout aangeven dat een record

een record nummer van het aantal record is.

BV: record 1 van 20

Dat recordnummer is geen probleem maar hoe doe ik die tweede. Kan dit met een symbool of hoe doe ik dit anders met een calculatieveld

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Misschien toch even opletten, Dr. Het zou kunnen dat je hier een oneigenlijk gebruik van summary fields voorstelt. Summary fields waren oorspronkelijk bedoeld om in Summary parts gezet te worden, niet in de Body. Daarvoor werd de functie GetSummary gecreëerd:

Use the GetSummary function to capture summary values when you want to:

· Use summary values in a calculation

· Display subsummary values in browse mode or in a body part

Ik heb al wel ondervonden dat een summary field in een body gedeelte hetzelfde resultaat kan geven als een GetSummary calculation, maar ik weet niet of dit door FileMaker ondersteund wordt. Iemand?

• 0
Posted

Oh ik had begrepen dat het voor grand summaries niet zo veel uitmaakte waar je die velden op de layout plaatst... Ik gebruik in elk geval summaries om totaalstatistieken uit een database te halen, waaronder ook de "Record x van N"-truuk. Bij mij werkt dat ;)

Voor de rest ben ik bepaald nog geen vrienden met die summaries, maar da's een ander verhaal :oops: