HMJR Posted February 23, 2006 Posted February 23, 2006 Voor het samenstellen van een PDF printopdracht is het noodzakelijk dat de records een gelijk ID hebben. Dit wordt bereikt door een zoekopdracht. Nu is de vraag, hoe bouw ik een controle in voor het uitvoeren van de printopdracht, zodat er zekerheid is dat de zoekopdracht juist is uitgevoerd ? Quote
0 Rony Rabijns Posted February 23, 2006 Posted February 23, 2006 Via een if-constructie bvb. Ik neem dat je weet wat je wil controleren, dus kan je die controle ook inbouwen. Of zie ik het te simpel ? Het zal ongeveer zoiets worden : set error capture on enter find .... perform find if get(lasterror) show custom dialog "Oops foutje" endif Quote
0 HMJR Posted February 23, 2006 Author Posted February 23, 2006 Eigenlijk bedoel ik meer of het mogelijk is een extra veld te maken met een formule welke aangeeft of er 1 of meerdere ID's voorkomen in de gevonden set. Quote
0 Rony Rabijns Posted February 23, 2006 Posted February 23, 2006 Ook dat kan : een selfjoin relatie met een count() Quote
Question
HMJR
Voor het samenstellen van een PDF printopdracht is het noodzakelijk dat de records een gelijk ID hebben. Dit wordt bereikt door een zoekopdracht.
Nu is de vraag, hoe bouw ik een controle in voor het uitvoeren van de printopdracht, zodat er zekerheid is dat de zoekopdracht juist is uitgevoerd ?
3 answers to this question
Recommended Posts