Ga naar inhoud
  • 0

berkeningen in resume gedeelten


Wim Bongertman

Vraag

mijn producten sorteer ik op verkoopdatum (subtotaal) en product (subtotaal per product.) Dus per maand verkoop ik verschillende keren verschillende en dezelfde producten tegen een verschillende verkoopprijs. Nu wil ik weten hoeveel keren ik hetzelfde product heb verkocht in dezelfde maand, maar ik wil ook weten wat de gemiddelde verkoopprijs is geweest.

 

Een en ander heb ik middels rapportage en subtotalen keurig in een rapport, alleen wil ik nog die benodigede gemiddelde berekening maken. Dus per subtotaal moet ik berekenen uit het totaal bedrag van de verkopen een deling maken met de totaal aantal verkochte producten. dat lukt mij niet. Wie heeft een tip?

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Een en ander heb ik middels rapportage en subtotalen keurig in een rapport, alleen wil ik nog die benodigede gemiddelde berekening maken. Dus per subtotaal moet ik berekenen uit het totaal bedrag van de verkopen een deling maken met de totaal aantal verkochte producten. dat lukt mij niet. Wie heeft een tip?

 

Het Resume veld, 'Gedeelte van totaal' is in dit geval waarschijnlijk geschikt.

 

Groet,

René

Link naar reactie
  • 0
Een en ander heb ik middels rapportage en subtotalen keurig in een rapport, alleen wil ik nog die benodigede gemiddelde berekening maken. Dus per subtotaal moet ik berekenen uit het totaal bedrag van de verkopen een deling maken met de totaal aantal verkochte producten. dat lukt mij niet. Wie heeft een tip?

 

Het Resume veld, 'Gedeelte van totaal' is in dit geval waarschijnlijk geschikt.

 

Groet,

René

 

Maar daar zit nu net de kneep, een berekening maken in dat gedeelte lukt niet. Tot nu toe krijg ik dan in elk resume veld waar ik de berekening wil laten maken, dezelfde uitkomst.

 

Groeten

Wim

Link naar reactie
  • 0
aar daar zit nu net de kneep, een berekening maken in dat gedeelte lukt niet. Tot nu toe krijg ik dan in elk resume veld waar ik de berekening wil laten maken, dezelfde uitkomst.

 

Je bent bekend met het feit dat een Resume veld beter op Grant Total en Resume gedeelten tot zijn recht komt, dan op Hoofdgedeelte?

Wellicht is de functie GetSummary() ook van nut maar daarvoor ken ik je database en probleem niet goed genoeg. Als je wilt kan je een prototypebestand maken die het probleem schetst, dan ga ik kijken wat m.i. de beste oplossing is.

 

Mvg,

René

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...