Jump to content
  • 0

Weer een vraag...

Hetz

Question

Dag allemaal,

Ik heb in mijn database oa een lijst fields met tijden, van 0/tm 180 minuten (T0, T15,T30...T180)

Ik heb een field 'Piek' gemaakt die automatisch de hoogste waarde uit deze reeks weergeeft. Nu wil ik ook graag een field 'Piek tijd' welke automatisch de bijbehorende tijd weergeeft waarop deze piek valt.

Dus stel bv dat op T60 de piekwaarde valt met 35.

Dan staat er bij 'Piek' nu: 35

En ik wil dan bij ' Piek Tijd' : 60 minuten (of alleen 60) Hoe doe ik dat laatste?

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Piek wordt al berekend uit de inhoud van de T-velden (aanname).

Maak daarnaast nog een samengesteld veld met alle waarden uit de T-velden, gescheiden door een herkenbaar karakter (bijvoorbeeld return).

Bereken door middel van position() de plaats van piek in dat samengestelde veld en tel vervolgens de scheidingstekens tot aan die positie met patterncount().

Ga vervolgens met die telling naar de lijst met T-velden door middel van Choose() (letop! choose is zero-based). Houdt daarbij uiteraard de lijst met veldnamen in dezelfde volgorde als hun inhoud.

Ik hoop dat het duidelijk is.

rmw

• 0

Voor het veld PiekTijd (resultaat tekst) kan je de volgende formule gebruiken.

Let ( 

[
xTVelden = "¶T0¶T15¶T30¶T45¶T60¶T75¶T90¶T105¶T120¶T135¶T150¶T165¶T180¶" ; 
xSamenstelling = "¶" & T0 & "¶" & T15 & "¶" & T30 & "¶" & T45 & "¶" & T60 & "¶" & T75 & "¶" & T90 & "¶" & T105 & "¶" & T120 & "¶" & T135 & "¶" & T150 & "¶" & T165 & "¶" & T180 & "¶" ;
xPlaats = Position ( xSamenstelling ; "¶" & Piek & "¶" ; 1 ; 1 ) ;
xAantal = PatternCount ( Left ( xSamenstelling ; xPlaats ) ; "¶" ) + 1 ;
xVeld = GetValue( xTVelden ; xAantal )
] ;

xVeld

)

Ik heb uiteindelijk niet met Choose, maar met GetValue gewerkt. Dit vereist echter wel FM8!

HTH

rmw