Quint Posted February 28, 2006 Share Posted February 28, 2006 Hallo, enige dagen hier neuzen heeft me al heel wat geleerd maar dit ben ik nog niet tegen gekomen. Ik heb een DB met 3 tabellen, eigenlijk 2 en een joint. opzet : namen groepen link(nameID,groepenID) op deze manier kunnen verschillende namen lid zijn van meerdere groepen en verschillende groepen de namen bevatten. 2 layouts, Namen en Groepen met op beide een portaal (link) Van uit beide layouts kan ik het beheren. Nu wil ik een set gevonden namen toevoegen aan een bepaalde groep geautomatiseerd natuurlijk. Ik kan me geen ingang bedenken hoe dit op te lossen in een script Hopelijk kunnen jullie me een schop in de juiste richting geven. Mvg Quint edit : het is inmiddels gelukt maar goede tips blijven welkom. Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted March 1, 2006 Share Posted March 1, 2006 Dan zijn wij benieuwd hoe jij het opgelost hebt. Want er zijn een aantal wegen die naar Rome leiden ... Quote Link to comment
0 Quint Posted March 1, 2006 Author Share Posted March 1, 2006 Ik verwachte de vraag eigenlijk al maar had vanmorgen niet zo heel veel tijd. Kijkend naar een filmpje van ISO filemaker magazine over de nieuwe functies in fm8 schoot deze optie me te binnen. Think out of the box fysiekgedeelte Ik heb bij de linkfile een #1 global toegevoegd. (groepID,contactID,Global#1) Bij contacten een helpfield 'found' toegevoegd met de standaardwaarde 0. (kan ook leeg blijven volgens mij) Een nieuwe layout met als basetable "link" en daarop een bijbehorend portaal naar contacten link::#1 = contacts::found script:: Komend van uit layout met basetable 'contacts' in bijgaand jpeg. Gebruik makend van volgens mij 2 nieuwe functies in fm8 Het gebruik van variabelen (en een loop daarop gebaseerd) en 'GetNthRecord'. Ik ben wel trots dat het gelukt is maar. ------------- Mijn eerste gedachte is, de linkportaal staat op het namen detail layout (contacts) Handmatig kan ik op deze layout elke gewenste groep dmv valuelist (groepID) toevoegen aan een contact. Hoe kan ik in een script een portaalrij toevoegen De standaard loop en Exit after last record had ik dan willen gebruiken. Nu heb ik een zinloze layout, en beide tables een veld extra.... en een loop gebaseerd op een variabele waar ik nog niet zo'n vertrouwen in heb (gutfeeling en totaal ongefundeerd) Nog steeds benieuwd naar mogelijk andere oplossingen. Mvg Quint Quote Link to comment
0 WJ Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 Je zou ook een export - import kunnen doen. Export alle gevonden contactID import deze en in de linkfile. Groet, WJ Quote Link to comment
Question
Quint
Hallo, enige dagen hier neuzen heeft me al heel wat geleerd maar
dit ben ik nog niet tegen gekomen.
Ik heb een DB met 3 tabellen, eigenlijk 2 en een joint.
opzet :
namen
groepen
link(nameID,groepenID)
op deze manier kunnen verschillende namen lid zijn van meerdere groepen
en verschillende groepen de namen bevatten.
2 layouts, Namen en Groepen met op beide een portaal (link)
Van uit beide layouts kan ik het beheren.
Nu wil ik een set gevonden namen toevoegen aan een bepaalde groep
geautomatiseerd natuurlijk.
Ik kan me geen ingang bedenken hoe dit op te lossen in een script
Hopelijk kunnen jullie me een schop in de juiste richting geven.
Mvg Quint
edit : het is inmiddels gelukt maar goede tips blijven welkom.
3 answers to this question
Recommended Posts