Ga naar inhoud
  • 0

StatusCurrentMultiUser


Stamper

Vraag

Werk met FM 5.0 - Single User (windows)

 

Bij het testen van bepaalde statusfunctie's maakte ik in het openingssscript de Status(CurrentMultiuser) aan met uitkomst 0. Als dit waar is, toon bericht en sluit de applicatie.

Bij het heropstarten van het bestand, werkt dit voortreffelijk .... alleen .... hoe geraak ik nu terug aan het script om deze regel te verwijderen ?? De applicatie sluit zich onherroepelijk nadat ik op het bericht OK gedrukt heb.

 

De bedoeling was om met een single runtime op een netwerk aan te geven dat het bestand al in gebruik is zonder dat het venster "open file" te voorschijn komt.

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Indien je Allow User Abort niet gebruikt hebt in het script kan herhaaldelijk op Esc drukken een oplossing brengen.

 

Anders, maak een dummy bestandje dat het bewuste bestand aanroept via een relatie.

 

Dit gaat het opstartscript overslaan en het bestand blijft open. (zou toch moeten)

 

Om te beletten dat je dat in de toekomst nog voorhebt, voeg enkele regels toe aan dat type van script, waarbij je bv. Status(CurrentModifierKeys) gebruikt.

Zoals Ctrl of Alt bij het openen. Voeg Else regels toe die ervoor zorgen dat het bestand open blijft bij het gebruik van een Modifier Key.

Link naar reactie
  • 0

Yep, :D ben er uitgeraakt.

Esc-toets ingedrukt houden en het bestandje opstarten, het message-bericht verdwijnt en je kan dan gewoon verder werken.

Nu de tip van Avd eens uitproberen om te kijken of dat ook lukt op die wijze :D

 

Maar is het nu mogelijk om in een single-user runtime in een netwerk een bericht te laten dat de applicatie al is opgestart zonder dat nadien het venster "open file" open komt te staan ??

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...