Jump to content
  • 0

inloggen lukt niet

pjotter

Question

Op een FM7 bestand wat op een server staat wordt op het lokale netwerk gewoon gewerkt zonder problemen. Extern inloggen lukt niet meer terwijl dit tot 1 week geleden prima ging. Bij openen remote kun je de database selecteren echter daar houd het dan op, er gebeurd verder gewoon niets!

Nu lijkt het er op dat de internet verbinding een stuk langzamer is geworden (zijn we over bezig met de profider) echter ook met een langzame verbinding moet het toch werken? Aan de server kant is niets aangepast de laatste maanden. IWP werkt wel al is het erg langzaam.

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Nee helemaal niets veranderd. Alleen is de internet verbinding verhoogd volgens demon. (is alleen langzamer geworden! als dikke stroop). Ook andere clients hebben dit probleem.

Probleem lijkt zich toe te spitsen op de (te) langzame verbinding. Lokaal netwerk heeft geen enkel probleem en loopt redelijk vlot. Met mijn laptop op het lokale netwerk geen enkel probleem met dezelfde software.

• 0

Er is natuurlijk een verschil tussen het lokaal en het niet lokaal inloggen. Lokaal hoeven gebruikers niet door de firewall van de router.

En zeker, het zou iets kunnen zijn gerelateerd aan de snelheid/update van de verbinding. Althans als alle bestanden open gezet moeten worden en er is veel langzaam en foutief dataverkeer kan ik me hier iets bij voorstellen.

Edoch, mogelijk dat vanaf de Mac experts je verder kunnen helpen.

• 0

Als pjotter vnc aan de praat heeft gekregen zal hij portforward ook wel

onder de knie hebben.

Heeft de provider nog restricties op betreffende poort gezet ?

Probeer eens op een andere poort in te loggen(als dat mogelijk is)

bij poortforward outside port x inside port y.

Quint

• 0

Ik zal morgen wat andere poorten instellen maar volgens mij zit het echt alleen in de snelheid van de upload. Vreemd is echter dat ik geen melding van filemaker krijg dat inloggen niet gelukt is of een time out melding?

VNC werkt wel maar ook die is verschrikkelijk traag.