para-astro Posted April 12, 2006 Share Posted April 12, 2006 Misschien kan iemand mij helpen met filemaker pro. Ik zou willen een script maken waarin ik van de ene lay-out naar de andere kan gaan en waarbij er telkens voor een andere lay-out een andere printer wordt gekozen. IK heb dit geprobeerd in een filemaker script, maar telkens neemt hij een printer en drukt alle formulieren af op dezelfde printer. Eenmaal hij een printer gekozen heeft, blijft hij erbij. Bedankt voor degene, die mij een advie skan geven. Quote Link to comment
JeanWM Posted April 12, 2006 Share Posted April 12, 2006 Zonder plug-in moeilijk te doen. Of je moet het printscript laten stoppen zodat de gebruiker een printer kan kiezen (dialoog venster tonen)..... Quote Link to comment
Stamp Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 Het kan wel, maar het vergt even tijd. Maak diverse scripts in de scriptmaker: Ga naar: layout .. Evenzovele scripts voor elke layout die je wil bereiken. PageSetupA4/liggend PageSetupA4/staand Maak ook een script om de printer te kiezen In 1 van de layouts maak je een knoppen reeks (of containers) en die geef je de namen die je wil klikken en. Dan maak je voor iedere layout een totaal script Zo: voer script uit: ga naar Layout (hoofdpagina) (bijvoorbeeld) Voer script uit: PageSetup/liggend (Kies welke stand je wil natuurlijk) Voer script uit: Printen Voer script uit: PageSetup/staand (dan is de printer altijd weer terug in de meest gebruikte stand) Voer script uit: ga naar layout(originele) (In het printscript kun je altijd in het dialoogkader de juiste printer en taken kiezen.) Klaar is kees. Dat kun je dan zo voor iedere aparte layout opnieuw zo gebruiken. Geef de knoppen het script wat je wil toekennen aan die knop. Kopieer dan de knoppen reeks en zet die op de diverse pagina's met een kleur markering voor de pagina waar op je staan. Even werk maar later makkelijk te gebruiken.. Succes ermee.! Quote Link to comment
Gido_ Posted April 28, 2006 Share Posted April 28, 2006 Kwam toevallig nog een gratis changePrinter plugin tegen: http://members.tripod.com/costello_ryan/download.htm Blijkt maar geschikt tem FM6. Quote Link to comment
Recommended Posts