Ga naar inhoud
  • 0

scherm niet volledig gevuld in kiosk mode


Wim Bongertman

Vraag

Ik heb een probleem waar ik niet uit kom. Ik draai mijn programma voor gebruikers in kiosk mode. Buiten het bekende gezeur van de rechter muisknop dit niet werkt etc. heb ik nu ook een ander probleem. Vermoedelijk heeft degene met het master wachtwoord (ik dus) geklikt op het middelste van de drie knopjes welke in de rechter bovenhoek verschijnen bij het werken in de nomale modus (jullie weten wel streepje/blokje/kruisje) Het beeldscherm is sindsdien in kiosk mode slechts in het midden van het beeld te zien met onder en rechts uiteraard de scrol balken. Je kunt het beeld ook niet oprekken omdat rechtsonder niet de bekende mogelijkheid, ontbreekt. Vermoedelijk komt dit door de kiosk mode. Als ik nu het opstarten van het programma in kioskmode laat voorafgaan door een scriptstap om - full screen - te gaan opstarten zou dit volgens mijn fantasie moeten werken. Alleen fantasie en werkelijkheid gaan niet samen. Met welke scriptstap en waar moet ik deze opdracht plaatsen. Het lukt me zo niet. Wie weet raad.

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik weet niet of dit probleem ooit is opgelost?

 

In 10 blijf ik ook dit probleem houden en kan hij de ene dag zelfs aardig uit de bus komen en de andere dag opeens weer een scrollbalk met 2 millimeter scroll laten zien.

 

De oplossing die voor mij tot nu toe het best werkt:

 

Gek genoeg 2 'Venster aanpassen' scriptstappen achter elkaar in je startscript opnemen:

 

Venster aanpassen [maximaliseren]

Vernster aanpassen [Passend Vergroten of verkleinen]

 

Let op: Zorg dan wel dat je op je layout in de rechterbenedenhoek minstens een marker (object... streepje ofzo) hebt staan die de gewenste minimale maat van je scherm aabgeeft.

 

Duidelijk?

 

Groet

Jeroen

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...