Ga naar inhoud

FileMaker als iLive onderdeel?


rgaros

Aanbevolen berichten

1 goede vraag is dat. Toen Claris ontmanteld werd, was het ook het eerste dat in me opkwam. De dag dat het gedaan was voor Claris, stond hierover niks te lezen op de Apple site, maar er prijkte wel een splinternieuwe promo bundle van Office met de G4 tower op de home pagina - wat een toeval toch, vind je niet?

 

FileMaker vult de leegte op tussen Excel lijstjes en high-end SQL toepassingen. Access kan die leegte niet opvullen, het is een goed zwitsers mes om front ends mee te bouwen, maar de eigen engine (.mdb files) is zeker niet geschikt om multi-user databases mee te bouwen, FileMaker heeft daar een stukken betere structuur.

 

Het leek erop dat Microsoft geinteresseerd was, plotseling zag je ook het woordje "FileMaker" in de menu's van Word en Excel tevoorschijn komen... maar nu is het stil. Misschien verdient Apple nog wat te veel met FileMaker. Ik denk zelfs dat Apple alleen maar geinteresseerd in de FileMaker winst, mama moeit zich in elk geval niet met de technologie die in FileMaker zit - anders hadden we toch al een snellere cocoa versie van FileMaker op OS X zien verschijnen zeker...

 

Langs de andere kant (ben ik aan het afwijken?...:)) ben ik wel blij dat Apple zich niet te veel moeit - zoals die keer dat ze Claris XTND tot systeemsoftware bombardeerden, en dat idee dan een paar maanden later obsolete verklaarden ten voordele van OpenDoc, dat ze dan nog wat later ook doen sterven. Fijn was dat, echt vooruitgang :? .

Link naar reactie

Ik heb de vraag ook aan de beroemde Adam Engst voorgelegd:

 

Regarding your article 'Apple Reduces Its Microsoft Dependency', I

want to point out wholy-owned subsidiary FileMaker Inc.

Ever since FM 5.0 it wants to be part of MS Office: look, conversion

of Excel files and the likes.

I started to wonder if FileMaker will become a part of the

application suite Apple looks like to be constructing. Perhaps you

can give your thoughts on this in a future article?

 

I hadn't considered that particularly, but yes, I'm sure FileMaker would play a role in such a suite. I'm not sure Apple would do an actual Office suite, or would just let people buy individual apps, but you never know.

 

I'll pass that part of your note on to TidBITS Talk.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...