Ga naar inhoud
  • 0

laatste wijziging veld


Misj

Vraag

Hallo,

 

Als nieuweling wil ik iedereen alvast bedanken die hun kennis met mij willen delen.

 

Ken't er iemand mss een truukje om de datum van de laatste wijziging van een veld toe te kennen aan een ander veld. Voor een record lukt het ...'t moet toch mogelijk zijn voor een veld ook dacht ik.

 

Alvast bedankt Misj.

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Welkom Misj en waarschijnlijk zijn er verschillende wegen te bewandelen.

 

Ik gebruik een mod field, autoenter calc replacing existing value met volgende formule:

 

Evaluate(Quote(GetAsText(Get(CurrentDate)) & " | " & GetAsText(Get(CurrentTime)) & " | " & Get(AccountName)); yourTextField)

 

en met validation only during data enter.

 

Wat voor mij de informatie geeft voor ieder veld waar het nodig is.

Link naar reactie
  • 0

Of volgende stored calculation:

If
(
yourfieldyouwanttotrack
;
Get(CurrentTimeStamp)
;
Get(CurrentTimeStamp)
)

 

Deze berekening werkt ook in FileMaker 6 en eerder. Alleen zul je de Get(CurrentTimeStamp) moeten vervangen door:

Status(CurrentDate) en/of Status(CurrentTime)

 

Het is wel van belang dat het een stored calculation is.

 

 

Koen

Link naar reactie
  • 0

Een Evaluate met een Quote eronder en dan nog eens een GetAsText, en dat in het antwoord aan een nieuweling (een nieuweling op het Forum of een nieuweling in FileMaker). Er zijn er nogal wat die hier graag wat uitleg bij zouden willen: wat doe je en waarom en wat geeft dat als resultaat? Kan dat, Jean?

Link naar reactie
  • 0

Hoi Jean,

 

Bedankt voor de snelle reactie, 'k heb het ffkes geprobeerd maar 't lukt niet direkt. Werk met een nederlandse FM 8 versie en moet dus de juiste functie's weten te vinden.

 

Om volledig te zijn ook nog vermelden dat ik een getalveld wil evalueren, 't is een catalogus voor intern gebruik en wil een zicht op de laatste prijsaanpassing behouden ...... volgens help moet ik een tekstveld evalueren of heb ik dat verkeerd begrepen ?

 

 

Misj

Link naar reactie
  • 0
Een Evaluate met een Quote eronder en dan nog eens een GetAsText, en dat in het antwoord aan een nieuweling (een nieuweling op het Forum of een nieuweling in FileMaker). Er zijn er nogal wat die hier graag wat uitleg bij zouden willen: wat doe je en waarom en wat geeft dat als resultaat? Kan dat, Jean?

 

Snel een woordje uitleg

 

Ben een nieuweling op het forum, gebruik FM al ongeveer 8 jaar, heel gebruiksvriendelijk.

 

Als ongeschoolde lukte het me tot nu toe voor het bedrijf een klantenlijst, een magazijnbeheer en een summiere facturatie op poten te zetten ..... 't zal wel dikwijls niet volgens 't boekske zijn maar alles werkt tot nu toe :D

 

Nu op die datum zat ik vast, kwam dan via mactivity op dit forum terecht

 

Zal wsl meer vragende dan gevende partij zijn ..... maar 'k ben jullie eeuwig dankbaar

 

:D

 

Iedereen een prettige avond nog en nogmaals bedankt

 

Misj

Link naar reactie
  • 0

Omdat 1000 woorden etc.

 

Hierbij een excerpt met het hoe en waarom.

 

@ André

 

Een nieuweling op het forum, ja.

Iemand die zonder meer zegt erin te slagen een recordchange bij te houden, heeft volgens mij al iets dieper in FM gekeken.

Intuitie, of hoe heet dat, speelde hier een rol.... 8O

 

@ Misj

 

Geen Nederlandse versie hebbende, vrees ik dat anderen hier zullen moeten bijspringen indien je (ver)taal problemen zou ondervinden.

FieldChange.fp7

Link naar reactie
  • 0

Joepie ...... 't is gelukt met een beetje zoeken en de oplossing van murtje,

werkt prima. Heb dan nog een tweedde veld met opgezochte waarde van het berekingsveld gemaakt dit kan ik ook aanpassen zonder het bronveld aan te passen .

 

'k Ben blij en iedereen van harte bedankt tot de volgende :P

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...