Ga naar inhoud
  • 0

Filemaker loon?


RickFM

Vraag

Ik heb een klusje gekregen om in Filemaker iets te gaan maken en te developen.. ik heb nog helemaal geen ervaring in de freelance business met Filemaker.. wat zou ik ongeveer per uur moeten gaan vragen?

 

En enig idee hoe ik dit dan zou moeten opzetten.. met een offerte enzo etc.. graag advies :) stel ik zeer op prijs..

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Vrij delicaat....

 

Waarom denk je hier aan 'per uur'.

 

Hoe lang ga je aan 'het klusje werken ?

Is er een einddatum voor je 'iets'.

 

Zolang je niet weet wat, waarom, hoe groot, hoe complex, single user, multi-user, multi platform of niet, single file, viewer file of niet, stand alone of niet, web of niet, beveiliging of niet en nog van die dingen, zal het bedrag (hoe groot/klein dit ook is) voor jou altijd te weinig zijn en voor de opdrachtgever altijd teveel.

 

Hoe bepaal je het geheel, hoe bereken je zoiets ?

Hangt ervan af, en iedereen zou dit gragag willen weten....

 

Een mogelijk startpunt: maak drie lijsten:

- bepaal wat strikt nodig is

- bepaal wat handig zou zijn zou het erin zitten

- bepaal wat 'cool' zou zijn, zou het beschikbaar zijn.

 

Bepaal alle layouts die je denkt nodig te hebben, teken die uit op een blad, 1 blad per layout.

Bepaal de navigatie per blad/layout, indien je regelmatig naar hetzelfde blad teruggaat, heb je een navigatie patroon.

Bepaal hoeveel tijd er in het ontwerpen van een layout gaat zitten.

Daaraan gekoppeld de tijd voor het aanmaken van velden (ook degene die niet op een layout terecht komen)

Heb je dat allemaal opgeteld, vermenigvuldig met 2, voor de tijd nodig om aanpassingen te doen.

Voor iedere mogelijke gebruiker (indien het multi-user moet zijn): + te bepalen tijd.

Indien er een internet verbinding moet zijn, verdubbel de bekomen tijd.

Beveiliging: tel voor iedere level nog een paar uur bij.