Ga naar inhoud
  • 0

help! totalen splitsen naar veldwaarde...


Vintges

Vraag

Ik ben heel dom, moet ik na 2 dagen ploeteren nederig toegeven, want ik kom hier niet uit:

_________

 

- veld werknemer maandag (invoer variabele namen, stel:)

henk

andre

piet

- veld aantal uren maandag

8

5

9

- veld totaal maandag

22

__________

 

- veld werknemer dinsdag

willeke

andre

piet

- veld aantal uren dinsdag

2

10

3

- veld totaal dinsdag

15

 

__________

 

Nu wil ik een overzicht hebben van het aantal uren dat (bijv) henk in een week werkt. Ik heb een lay-out gemaakt met tabbladen waarin ma t/m zondag. Hoe krijg ik nu de totaalwaarde gesplitst per waarde per werknemer?

__________

 

- veld werknemer per week totaal

willeke 2

henk 8

andre 15

piet 12

- veld aantal uren weektotaal

37

 

______________

 

Het zal voor jullie als pro's wel gesneden koek zijn maar mij lukt het niet. Ik slaap niet meer van de "getsummary" visioenen. Kan iemand me hierbij alstublieft mee helpen?

 

Alvast bedankt, Rick Vintges

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste EDC, heel erg bedankt voor je snelle oplossing, ik ga er direct mee aan de slag. Maakt het niet uit dat de werknemers en hun uren niet per record maar per tabveld invullen? (1 tab met ma t/m zo en een totaal) zie pdfje. Ik heb je bestandje bekeken en nu krijg ik een subsummery met aantal uren per werknemer, terwijl dit overzicht het aantal uren per werknemer per week zou moeten zijn... maar ik ga er mee expirimenteren!

 

Dank je! Rick

 

Concept een beetje wijzigen:

Maak 4 velden:

* naam

* dag van de week

* aantal uren

* totaal aantal uren (=summary(aantal uren)

maak vervolgens een lijstlayout met subsummary gesorteerd volgens dag van de week.

zie bijgevoegd voorbeeld als aanzet

uren.thumb.jpg.91b16a1577ff173590310d43a5c0b0f7.jpg

Link naar reactie
  • 0

hahaha, ben inmiddels al weer 3 uur aan het rommelen en kom er nog steeds niet uit. EDC, jouw bestand maakt een berekening van het aantal uren per dag per werknemer. Maar wat ik zoek ik een totaaloverzicht per week per werknemer, (dus als Jan op maandag 10 en woensdag 5 uur gewerkt heeft en Piet op maandag 8 en woensdag 12 uur gewerkt heeft dat er dan staat weektotaal 35, Jan 15, Piet 20)

Link naar reactie
  • 0

Zonder verder te kijken op gebied van 'normalisatie', zou ik er een veldje bijzetten dat je het weeknummer geeft (uit de datum), vermites je een 'overzicht van een persoon per week' wilt hebben.

 

Met een combikey op dit veld & naam zou je al een eind verder geraken.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...