Belplasca Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 regelmatig vermeld ik datum en tekstgegevens in een invoerveld met scroll mogelijkheid. Nu moet ik steeds eerst naar het einde van de tekst scrollen om nieuwe gegevens toe te voegen Is het mogelijk om de recentste gegevens na opstarten direct boven in dit veld te zien? Quote Link to comment
0 AvD Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 Je zet dus datums en tekst in een veld en dat - naar ik vermoed - regel per regel, zoals je dat in MSWord zou doen. Het zou beter zijn je gegevens in een child file onder te brengen met aparte velden voor datum en tekst. Je kan dan je portaal in de parent file degressief sorteren en via scripting nog allerlei handige zaken toevoegen. Zo werk je (1) volgens de regels en (2) zonder dat vervelende scroll-probleem. Quote Link to comment
0 rmw Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 Als je die tekst via scripting toevoegd, kan je natuurlijk prima eerst de nieuwe tekst en daarna de bestaand aan elkaar plakken. En wie weet kan je wat met de functies Get(ActiveSelectionSize) of Get(ActiveSelectionStart). rmw Quote Link to comment
0 JeanWM Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 ...of de nieuwe gegevens in een afzonderlijk (global) veld zetten. Het uiteindelijke veld is een berekening via set field van de nieuwe gegevens & de bestaande gegevens, dat kan getriggerd worden bij het verlaten van het invoerveld. Maar persoonlijk vind ik de 'AVDnormalisatie' benadering beter. Quote Link to comment
0 AvD Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 Maar persoonlijk vind ik de 'AVDnormalisatie' benadering beter. Dank, Jean, maar je bewijst me teveel eer. Gewoon klassiek geschoold kunnen we toch niet anders? Trouwens: er is goed nieuws. Ik heb het fameuze artikel van Anne Verrinder teruggevonden (Go Relational - Painlessly). Helaas slechts een fotokopie. Maar ik hou mijn belofte: je hebt het nog tegoed. Quote Link to comment
0 JeanWM Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 maar je bewijst me teveel eer. Nope, er wordt te weinig belang gehecht aan dit fundament van een database, en dan zie je mensen rondklikken tot ze een blauwe vinger hebben en nog steeds geen oplossing, terwijl de oplossing als het ware één klik verder ligt indien ze vanuit de norm vertrokken waren. Wat tenandere veel minder moeilijk is dan de meeste willen doen geloven. Gewoon klassiek geschoold kunnen we toch niet anders? Natuurlijk kunnen we niet anders... Ik hoorde laatst nog: 'Those who know do, other teach'. Ik zeg: 'We know, so we teach'. Daarom dat ik commercieel niet meer ontwikkel.... ...er is goed nieuws.... Geduld is een goede deugd...en hier zijn we het wachten gewoon...zonder het vertrouwen te verliezen... Thanks Quote Link to comment
Question
Belplasca
regelmatig vermeld ik datum en tekstgegevens in een invoerveld met scroll mogelijkheid.
Nu moet ik steeds eerst naar het einde van de tekst scrollen om nieuwe gegevens toe te voegen
Is het mogelijk om de recentste gegevens na opstarten direct boven in dit veld te zien?
5 answers to this question
Recommended Posts