Ga naar inhoud
  • 0

Print offsett?

burggraaf

Vraag

Geplaatst:

The case:

Wanneer ik een afdruk maak op een officejet G55 dan wordt de afdruk geprint zoals opgegeven met de afmetingen in de FMlayout. Maak ik exact dezelfde afdruk vanuit dezelfde layout op een Laserjet 3700 dan schuift alles ca. 5 mm naar beneden (links rechts/marge is wel volgens opgegeven afmetingen). Maak je met de LJ3700 een afdruk vanuit een ander programma (Word, Excel o.a.) dan is deze offset er niet en Print de LJ exact volgens de opgegeven afmeting. De layout begint met een Title header met aan de bovenzijde eerst 6cm witruimte/leeg.

Op beide printers moet dezelfde afdruk worden gemaakt.

Iemand een idee, suggesties, al 'ns meeggemaakt? (buiten natuurlijk het geven van een offset in de layout of het maken van 2 layouts 1 met en 1 zonder offset). Laat FM soms een steekje vallen (of kan er een steekje bijzetten)?

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst:
TIemand een idee, suggesties, al 'ns meeggemaakt? (buiten natuurlijk het geven van een offset in de layout of het maken van 2 layouts 1 met en 1 zonder offset). Laat FM soms een steekje vallen (of kan er een steekje bijzetten)?

Ik ken de printers niet persoonlijk, maar ik vermoed dat het afdrukbare oppervlak niet voor alle printers gelijk is. Niet alle printers kunnen de volledige A4 bedrukken.

Groet,

René

• 0
Geplaatst:
Ik ken de printers niet persoonlijk, maar ik vermoed dat het afdrukbare oppervlak niet voor alle printers gelijk is. Niet alle printers kunnen de volledige A4 bedrukken.

Ja, dat is natuurlijk zo maar zoals al aangegeven: a.) de lege bovenmarge is al 6 cm (!) en b.) vanuit een ander programma kan het wel...

• 0
Geplaatst:

Of net de oudere drivers.

Dat was voor mij de oplossing met een laserjet printer HP5.

Geen mogelijkheid het goed te krijgen tot ik de HP4 drivers had ingeladen. :roll:

Geen probleem meer.

• 0
Geplaatst:

Mmm de LJ drivers dus wellicht. Nog niet aan gedacht. 't Zou inderdaad betekenen dat Filemaker daar dus op een andere manier mee omgaat.

Ouder drivers wordt lastig (die zijn er niet) een nieuwere hoort wel tot de opties. Gaan we zeker proberen. Bedankt voor de tips, en hopelijk brengt het de oplossing... :?

• 0
Geplaatst:

Filemaker maakt soms foutjes. Stuurt niet correcte printer informatie dit heeft met de afronding te maken. Soms gebeuren er dan hele rare dingen een regel wordt niet afgedrukt of een letter niet etc.

Er is soms zelfs geen oplossing voor. Wat vaak wil helpen is de layout 1 pixel groter of kleiner te maken. Anders eerst naar pdf en dan printen[/img]

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...