Jump to content
  • 0

Print offsett?

burggraaf

Question

The case:

Wanneer ik een afdruk maak op een officejet G55 dan wordt de afdruk geprint zoals opgegeven met de afmetingen in de FMlayout. Maak ik exact dezelfde afdruk vanuit dezelfde layout op een Laserjet 3700 dan schuift alles ca. 5 mm naar beneden (links rechts/marge is wel volgens opgegeven afmetingen). Maak je met de LJ3700 een afdruk vanuit een ander programma (Word, Excel o.a.) dan is deze offset er niet en Print de LJ exact volgens de opgegeven afmeting. De layout begint met een Title header met aan de bovenzijde eerst 6cm witruimte/leeg.

Op beide printers moet dezelfde afdruk worden gemaakt.

Iemand een idee, suggesties, al 'ns meeggemaakt? (buiten natuurlijk het geven van een offset in de layout of het maken van 2 layouts 1 met en 1 zonder offset). Laat FM soms een steekje vallen (of kan er een steekje bijzetten)?

9 answers to this question

Recommended Posts

• 0
TIemand een idee, suggesties, al 'ns meeggemaakt? (buiten natuurlijk het geven van een offset in de layout of het maken van 2 layouts 1 met en 1 zonder offset). Laat FM soms een steekje vallen (of kan er een steekje bijzetten)?

Ik ken de printers niet persoonlijk, maar ik vermoed dat het afdrukbare oppervlak niet voor alle printers gelijk is. Niet alle printers kunnen de volledige A4 bedrukken.

Groet,

René

• 0
Ik ken de printers niet persoonlijk, maar ik vermoed dat het afdrukbare oppervlak niet voor alle printers gelijk is. Niet alle printers kunnen de volledige A4 bedrukken.

Ja, dat is natuurlijk zo maar zoals al aangegeven: a.) de lege bovenmarge is al 6 cm (!) en b.) vanuit een ander programma kan het wel...

• 0

Mmm de LJ drivers dus wellicht. Nog niet aan gedacht. 't Zou inderdaad betekenen dat Filemaker daar dus op een andere manier mee omgaat.

Ouder drivers wordt lastig (die zijn er niet) een nieuwere hoort wel tot de opties. Gaan we zeker proberen. Bedankt voor de tips, en hopelijk brengt het de oplossing... :?

• 0

Filemaker maakt soms foutjes. Stuurt niet correcte printer informatie dit heeft met de afronding te maken. Soms gebeuren er dan hele rare dingen een regel wordt niet afgedrukt of een letter niet etc.

Er is soms zelfs geen oplossing voor. Wat vaak wil helpen is de layout 1 pixel groter of kleiner te maken. Anders eerst naar pdf en dan printen[/img]