Ga naar inhoud
  • 0

Hoe records met ledig veld tellen?

johan

Vraag

Geplaatst:

Stel,.... Ik heb een aantal producten, .... elk product is een record en sommige van die producten staan in promotie.... die producten in promotie hebben in het veld "promoverkoopprijs" een waarde. Elders is dit veld ledig.... Ik wil nu op elk moment weten hoeveel produkten er in promotie staan.....

Met andere woorden..... Hoe kan ik op de meest eenvoudige manier het aantal records tellen waarin een bepaald veld niet ledig is. Kan dit zonder script? ... met een functie dus?

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst:

Dat kan bv. met een berekeningsveld met de formule IsEmpty(promoverkoopprijs).

De uitkomst is 1 als er geen prijs is, 0 als wel een prijs is. En daar kan je op zoeken of verder mee rekenen.

Groet,

René

• 0
Geplaatst:

Met andere woorden..... Hoe kan ik op de meest eenvoudige manier het aantal records tellen waarin een bepaald veld niet ledig is.

met de formule IsEmpty(promoverkoopprijs).

Ik zou dan notIsEmpty(yourField) gebruiken.

Dan tel ik de (1) waarden van de records in de foundset die niet leeg zijn.

De Count functie via een relatie zal je alle veld niet leeg records geven. Daar kun je dan ook vanalles mee aanvangen.

Let wel, indien je met 'prijzen' werkt, voor FM is '0' (nul) niet = null (leeg).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...