Zero55 Posted June 28, 2006 Share Posted June 28, 2006 FM Server 5.5 geeft volgende opmerking : "Server Administration plug-in not installed" ik kan de "send message"-knop dus niet gebruiken bij de Remote Administration. Kan iemand mij zeggen hoe ik die functionaliteit wel krijg ? Ik wil namelijk berichten kunnen sturen naar clients. groeten, Zer0 Quote Link to comment
0 Yves Posted June 28, 2006 Share Posted June 28, 2006 (edited) Als mijn geheugen me niet in de steek laat : Voorkeuren > Toepassing > Plug-in (tenminste op de client...) Server : mogelijk optie bij installatie Edited June 28, 2006 by Guest Quote Link to comment
0 AvD Posted June 28, 2006 Share Posted June 28, 2006 Installatie CD opnieuw runnen en niet de standaard installatie kiezen, maar de custom. Daar selecteer je de remote administration. Dat moet ook gebeuren op de clients. Quote Link to comment
0 Zero55 Posted June 29, 2006 Author Share Posted June 29, 2006 tot zover is het gelukt. Bedankt ! Is het ook mogelijk om van een client naar een andere client een bericht te zenden ? De inhoud van het bericht zou een veldinhoud zijn. Alvast bedankt Quote Link to comment
0 AvD Posted June 29, 2006 Share Posted June 29, 2006 Niet via remote access. Je kan wel een eigen berichtendienst proberen in mekaar te steken, vermits elk veld toegankelijk gemaakt kan worden. Alleen het beepje zal ontbreken. Maar er zullen nog wel creatieve geesten rondlopen voor de zoveelste WZSG-vraag . Quote Link to comment
0 Zero55 Posted June 29, 2006 Author Share Posted June 29, 2006 Iemand een idee hoe zo'n "berichtendienst" gemaakt zou kunnen worden? Wat als de client die het bericht zou moeten ontvangen de applicatie niet heeft opstaan ? Via het commando "Net Send" (windows) of zo misschien iemand ?? Quote Link to comment
0 JeanWM Posted June 30, 2006 Share Posted June 30, 2006 Jaren geleden hebben we zo iets in mekaar gestoken samen met een US copain. Moet ik even luisteren of dit (nog) beschikbaar is ¿ Zelf heb ik het niet meer, maar mischien ligt het ginder wel onder het stof..... Quote Link to comment
Question
Zero55
FM Server 5.5 geeft volgende opmerking :
"Server Administration plug-in not installed"
ik kan de "send message"-knop dus niet gebruiken bij de Remote Administration.
Kan iemand mij zeggen hoe ik die functionaliteit wel krijg ? Ik wil namelijk berichten kunnen sturen naar clients.
groeten,
Zer0
6 answers to this question
Recommended Posts