Jump to content
  • 0

Kwartaal

Jan_Laan

Question

Hoi Ronnie,

ik zie dat je vaak mensen helpt, zodoende dat ik je schrijf.

Ik heb een veld dat geeft betalingen weer (maand, kwartaal, halfjaar en jaar). Ik heb een veld dat geeft de ingangsdatum weer. Ik wil in een ander veld weten, dat als de betaling kwartaal is dat dan in het laatste veld (ja/nee-veld) "nee" komt te staan met de volgende gegevens:

ingangsdatum: maand 3

betalingsperiode: 3 maanden

bereken maand: maand 2 (maand waarin de facturen worden opgemaakt)

antwoord: "nee" (want in maand 6 zou het antwoord ja moeten zijn en 9, 12 en maand 3 weer)

Ronnie, hoe oh hoe doe je zo iets want het schort mij aan fantasie?

Jan Laan, Opmeer.

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Hoi Ronnie,

bedankt voor je snelle reactie. Volgens mij ben je hier de bekendste.

Ja, deze heb ik gezien maar ik heb niet alleen kwartaal betalingen maar ik heb ook jaarbetalingen en halfjaar betalingen en betalingen ineens. Daarnaast Ronnie, ik ben geen wiskundige of iets in die geest.

Welk veld moet je met welk veld vergelijken en wanneer dat is de vraag met daarnaast de verschillende soorten betalingen.

Ik zocht de oplossing eigenlijk in relaties, heb je hier niet een voorbeeld van. Een veld met soorten betalingen en een veld met maanden, maar dan, wat is wat en hoe zet je dat op?

Jan Laan.

• 0

Ik word zelfs in de bloemetjes gezet, ook al heb ik niet geantwoord.

Dan heb je volgens mij toch al iets bereikt in je leven :-)

Maar gelukkig ben ik Clarify niet. Er zijn nog tal van helpende zielen aanwezig.

Om bij de vraag te blijven ... rmw ? Jij bent volgens de vraagsteller de Ronnie van dienst. Los het nu ook maar op ... :-D

• 0
Om bij de vraag te blijven ... rmw ? Jij bent volgens de vraagsteller de Ronnie van dienst. Los het nu ook maar op ... :-D

Voor 1 keer dan!

Als ik het goed lees wil Jan Laan op basis van de ingangsdatum en de betaaltermijn rekeningen vinden die vandaag betaald moeten worden.

Daarvoor is nodig

- de maand van de ingangsdatum

- het aantal maanden van de betaalperiode

- een berekend veld dat die twee bij elkaar optelt en vergelijkt met de maand van de huidige datum en als ze gelijk zijn 'ja' oplevert en anders 'nee'

Kan je daar wat mee?

rmw

PS Let erop dat je bij het gebruik van de huidige datum in berekeningen verplicht bent het berekende resultaat niet op te slaan.

Zo mijn dienst zit erop, ik stel voor dat het weer ieder voor zich is... :lol: