Ga naar inhoud
  • 0

SMTP Plugin en mails verzenden

plato

Vraag

Geplaatst:

in een applicatie wil ik verschillende emails verzenden naar verschillende ontvangers. ik wil echter de eigen mailclient hiermee niet belasten, vandaar dacht ik eraan de SMTP it plugin te gebruiken van CNS.

Maar nu blijkt deze niet te werken op een server 8 advanced.

weet iemand een andere oplossing of plugin ?

greetz

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst:

Volgens mij moet je de mails gewoon vanuit client niveau verzenden. Dan stelt er zich geen probleem! Dus maw de client Filemaker die de opdracht geeft, verstuurd ze effectief. Met meerdere clients betekent dit dus meerdere licenties...

• 0
Geplaatst:

dat klopt, min of meer. Er zijn op dit moment zeer weinig server-side plugins. Wat je wel zou kunnen doen (als je de kosten wilt besparen) is een extra machientje inzetten die de hele dag taken voor je uitvoert, zoals bijvoorbeeld mail ophalen en verzenden.

HTH

• 0
Geplaatst:

Ik denk dat er in deze discussie enige verwarring is ontstaan omtrent het woord 'client'.

Plato bedoelde - neem ik aan - met mailclient een client mail programma zoals Outlook of Mail.

De SMTP plug-ins voor FileMaker zijn zoals alle huidige werkende plug-ins (ik heb in ieder geval nog geen weet van FMS server-side plug-ins als zou dat theoretisch moeten kunnen) geïnstalleerd als extensie van de lokale FileMaker Pro applicatie van de gebruiker. D.i. de FileMaker client in de FM client-server omgeving. De SMTP communicatie die deze plug-ins mogelijk maken gebeurd tussen de lokale machine en de SMTP server van het domein waarnaar je wil mailen.

Om nu te antwoorden op de eerste mail: naast SMTPit heb je bv. nog de POP3/SMTP plug-in 'Mondomail' van AcmeTech (http://www.acmetech.com/products/mondomail/mondomail.html). Ik heb er goede ervaring mee in FMP7 maar ik weet niet of ze compatibel is met FMP8. Je kan een demo-versie downloaden.

-- Jeroen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...