Jump to content
  • 0

SMTP Plugin en mails verzenden

plato

Question

in een applicatie wil ik verschillende emails verzenden naar verschillende ontvangers. ik wil echter de eigen mailclient hiermee niet belasten, vandaar dacht ik eraan de SMTP it plugin te gebruiken van CNS.

Maar nu blijkt deze niet te werken op een server 8 advanced.

weet iemand een andere oplossing of plugin ?

greetz

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0

dat klopt, min of meer. Er zijn op dit moment zeer weinig server-side plugins. Wat je wel zou kunnen doen (als je de kosten wilt besparen) is een extra machientje inzetten die de hele dag taken voor je uitvoert, zoals bijvoorbeeld mail ophalen en verzenden.

HTH

• 0

Ik denk dat er in deze discussie enige verwarring is ontstaan omtrent het woord 'client'.

Plato bedoelde - neem ik aan - met mailclient een client mail programma zoals Outlook of Mail.

De SMTP plug-ins voor FileMaker zijn zoals alle huidige werkende plug-ins (ik heb in ieder geval nog geen weet van FMS server-side plug-ins als zou dat theoretisch moeten kunnen) geïnstalleerd als extensie van de lokale FileMaker Pro applicatie van de gebruiker. D.i. de FileMaker client in de FM client-server omgeving. De SMTP communicatie die deze plug-ins mogelijk maken gebeurd tussen de lokale machine en de SMTP server van het domein waarnaar je wil mailen.

Om nu te antwoorden op de eerste mail: naast SMTPit heb je bv. nog de POP3/SMTP plug-in 'Mondomail' van AcmeTech (http://www.acmetech.com/products/mondomail/mondomail.html). Ik heb er goede ervaring mee in FMP7 maar ik weet niet of ze compatibel is met FMP8. Je kan een demo-versie downloaden.

-- Jeroen