Jump to content
  • 0

Verborgen velden?

Ton Q

Question

Is het mogelijk om een veld pas in de lay-out te voorschijn te laten komen als er een voorwaarde wordt vervuld in een voorgaand veld? Bijvoorbeeld "J" in een veld dat aangeeft of er een aanvullend bezoek nodig is en dat er met het invullen van de "J" een datumveld opkomt.

Ton Q.

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Ja dat kan.

Linker sleutel is bvb een berekeningsveld met de vaste waarde uit het veld dat ingevuld moet worden, rechts staat het in te vullen veld.

Plaats nu je 'te verschijnen veld' op de layout in een portaal met de relatie van hierboven en maak het portaal 1 rij hoog.

Het veld zal verschijnen indien de relatie geldig is (maw ingevuld veld) en verdwijnen indien de relatie niet geldig is (maw leeg of ongeldige waarde).

• 0

Dank voor het antwoord, maar ik heb wat meer hulp nodig. Ik ben nogal vers in filemaker gestapt. Ik heb gepoogd een portal te maken maar ik loop vast. Ik heb een veld gerelateerd en als ik een portal maak dan heb ik wel een veld en als ik dat aanklik verschijnt inderdaad het verborgen veld, Maar ik kom niet in het veld om er iets in te vullen. Heb gekeken in het boek virtual quickstar guide, maar kom niet verder. Wat meer handreikiingen zouden welkom zijn.

Ton Q.