se7en Posted August 19, 2006 Share Posted August 19, 2006 Ik heb een conversie moeten maken van Filemaker 4 naar Filemaker 8. Dit tengevolge een aankoop van een nieuwe computer van het merk Dell. Sedert de conversie heb ik enorme problemen met de landinstellingen. Zelfs al zoek ik op dit forum naar eerdere discussies over landinstellingen lukt het mij niet. De instellingen van mijn landinstellingen zijn identiek aan mijn vorige computer (nederlands Belgie - decimaal punt) Het enige verschil is dat ik nu met XP werk ipv windows 2000. Kan iemand mij zeggen hoe ik dit probleem kan oplossen of eventueel omzeilen. Quote Link to comment
0 rmw Posted August 19, 2006 Share Posted August 19, 2006 Al bij Bestand - Bestandsopties - Tekst gekeken naar de database instelling voor gegevensinvoer? rmw PS zit je niet in het verkeerde forum? Quote Link to comment
0 Koen Van Hulle Posted August 21, 2006 Share Posted August 21, 2006 Probeer je bestand eens te bewaren als een lege kloon en kijk of het probleem in het nieuwe bestand opgelost is. Koen Quote Link to comment
0 Muppet Posted August 25, 2006 Share Posted August 25, 2006 de 'landinstellingen' (datum/tijdopmaak, decimale punt/komma, etc.) worden in een filemaker bestand vastgelegd. Alleen met het wijzigen van de instellingen van je computer ben je er niet. De enige oplossing hiervoor is - zoals eerder gezegd - het maken van een clone van je database. Zodra je deze clone opent op 'een' computer worden de instellingen van deze computer overgenomen in het filemaker bestand. Quote Link to comment
Question
se7en
Ik heb een conversie moeten maken van Filemaker 4 naar Filemaker 8.
Dit tengevolge een aankoop van een nieuwe computer van het merk Dell.
Sedert de conversie heb ik enorme problemen met de landinstellingen.
Zelfs al zoek ik op dit forum naar eerdere discussies over landinstellingen lukt het mij niet.
De instellingen van mijn landinstellingen zijn identiek aan mijn vorige computer (nederlands Belgie - decimaal punt)
Het enige verschil is dat ik nu met XP werk ipv windows 2000.
Kan iemand mij zeggen hoe ik dit probleem kan oplossen of eventueel omzeilen.
3 answers to this question
Recommended Posts