Ga naar inhoud
  • 0

Invoerlijsten

Jitske

Vraag

Geplaatst:

Hopelijk kan iemand mij helpen!

Het volgende:

Wanneer ik vanuit het veld ARTIKELEN, via een invoerlijst, het artikel Gieter kies. Dan wil ik graag dat er in het volgende veld, genaamd MERK, alleen de invoerlijst verschijnt waarin de merken van Gieters staan. Zo wil ik dus mijn informatie specifieker maken. Het moet dus niet zo zijn dat er lijsten tevoorschijn komen waarin alle merken van alle producten die ik heb voorkomen. Ik wil dus als het ware alleen de dingen die van toepassing zijn.

Kan ik dit via de invoerlijsten doen of kan er een script voorschrijven en watvoor script zou het dan moeten zijn!

Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Alvast heel erg bedankt voor de hulp!!

met vriendelijke groet,

Jitske Annema

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst:

Bedankt voor uw reactie! Het is gelukt!

Alleen wil 1 lijst, uit gData2 zich niet weergeven. Wanneer ik een cijfer in typ komt het gegeven product wel! Hoe zou dit opgelost kunnen worden?

Daarnaast heb ik nog 1 vraag. Ik wil een lijst maken waar de aankopen van klanten in weergegeven worden. Nu, heb ik de velden 20 keer gekopieerd, en wanneer ik 1 veld invul, verschijnt hetzelfde in alle velden. Hoe kan ik de velden onafhankelijk maken, zodat ik er wel meerdere kan gebruiken?

Alvast bedankt,

groet, Jitske

• 0
Geplaatst:
Alleen wil 1 lijst, uit gData2 zich niet weergeven.

Een waarde lijst op basis van een veld werkt alleen als het veld kan worden geïndexeerd. Dat is bij berekende velden waarvan de uitkomst niet wordt opgeslagen (zgn Unstored) niet het geval en bij globale velden niet.

Nu, heb ik de velden 20 keer gekopieerd, en wanneer ik 1 veld invul, verschijnt hetzelfde in alle velden.

Het zelfde veld 20 keer tonen blijft hetzelfde veld. Invullen gebeurd in de database, weergeven door een veld op de layout te plaatsen. Eenmaal ingevuld, toont elk zelfde veld op de layout dezelfde gegevens.

Waarschijnlijk moet je 20 velden aanmaken.

rmw

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...