Jump to content
  • 0

Invoerlijsten

Jitske

Question

Hopelijk kan iemand mij helpen!

Het volgende:

Wanneer ik vanuit het veld ARTIKELEN, via een invoerlijst, het artikel Gieter kies. Dan wil ik graag dat er in het volgende veld, genaamd MERK, alleen de invoerlijst verschijnt waarin de merken van Gieters staan. Zo wil ik dus mijn informatie specifieker maken. Het moet dus niet zo zijn dat er lijsten tevoorschijn komen waarin alle merken van alle producten die ik heb voorkomen. Ik wil dus als het ware alleen de dingen die van toepassing zijn.

Kan ik dit via de invoerlijsten doen of kan er een script voorschrijven en watvoor script zou het dan moeten zijn!

Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Alvast heel erg bedankt voor de hulp!!

met vriendelijke groet,

Jitske Annema

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Bedankt voor uw reactie! Het is gelukt!

Alleen wil 1 lijst, uit gData2 zich niet weergeven. Wanneer ik een cijfer in typ komt het gegeven product wel! Hoe zou dit opgelost kunnen worden?

Daarnaast heb ik nog 1 vraag. Ik wil een lijst maken waar de aankopen van klanten in weergegeven worden. Nu, heb ik de velden 20 keer gekopieerd, en wanneer ik 1 veld invul, verschijnt hetzelfde in alle velden. Hoe kan ik de velden onafhankelijk maken, zodat ik er wel meerdere kan gebruiken?

Alvast bedankt,

groet, Jitske

• 0
Alleen wil 1 lijst, uit gData2 zich niet weergeven.

Een waarde lijst op basis van een veld werkt alleen als het veld kan worden geïndexeerd. Dat is bij berekende velden waarvan de uitkomst niet wordt opgeslagen (zgn Unstored) niet het geval en bij globale velden niet.

Nu, heb ik de velden 20 keer gekopieerd, en wanneer ik 1 veld invul, verschijnt hetzelfde in alle velden.

Het zelfde veld 20 keer tonen blijft hetzelfde veld. Invullen gebeurd in de database, weergeven door een veld op de layout te plaatsen. Eenmaal ingevuld, toont elk zelfde veld op de layout dezelfde gegevens.

Waarschijnlijk moet je 20 velden aanmaken.

rmw